Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendeavelhybrider
Läst 261 ggr
MagganåYoda
1

Hamster mamma slö

Min fina Maggan fick sin första kull för 2v sedan, nu är hon slö, verkar ointresserad av mat och lägger sig gärna i ett eget hörn.. första veckan drack hon och kissade mer än vanligt men det gör hon inte nu.. la sig alltid med bebisarna som snuttade 24/7
tog upp henne för en stund sedan och kände på magen, tänker på mjölkstockning eller liknande men inga knölar..
Blir så orolig för min lilla tjej och hur det ska gå med de små bebisarna om hon inte orkar..
snälla kom gärna med idéer, tips råd vad som helst 😥

• Redigerat 2021-04-28 17:57 av Cireea
  • Redigerat 2021-04-27 19:31 av MagganåYoda
Herveaux
3

Rådgör med en veterinär.
Hoppas hon piggar på sig snart.

// Harley

91Marran
2

Åk till en veterinär nu innan det blir värre! :)

Mvh
Mig

blåbärskulan
1

Gå till veterinär.

Sandra12345
0

Om du är så orolig så kontakta veterinär. Herregud hamstern mår ju inte bra och har fått bebisar, elakt att inte ge henne vården hon behöver.

MagganåYoda
0

#4: jag menade tips för ikväll jag ska givetvis kontakta veterinär!

91Marran
1

Försök att få i henne mjukmat.

Mvh
Mig

MagganåYoda
0

#6: har Barnmat i buren men kanske ska ta ut henne en stund och se om hon äter när hon är med mig?
Ringer vet direkt imorgonbitti!

Cireea
0

När upptäckte du att hon var såhär? Alltså när upptäckte du det avvikande beteendet.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

blåbärskulan
0

Vad sa veterinären då?

MagganåYoda
0

Under eftermiddagen idag, försökt ge henne saker hon brukar vilja äta men hon vill inte ha.. Hon är klar på ögonen och går runt i buren men just att hon lägger sig gärna i ett eget hörn i buren medans de små är i ett annat hörn eller ränner runt..
kan det vara så att hon bara är trött? 10 småttingar kräver ju en del av henne..

MagganåYoda
0

#9: jag ska ju ringa imorgon bitti..

Cireea
0

#10 Att mamman sover i ett annat hörn när bebisarna är 2 veckor gamla är inte onormalt eller konstigt. Det behöver honan för att ladda om batterierna. Fullt normalt beteende hos en hona med ungar när dom är så pass stora.

Jag skulle vara mer orolig för att hamstern är slö och inte äter.

MagganåYoda
0

Man ska ju inte spekulera och så men har du nån tanke om varför hon skulle kunna va så?
Detta är Min första kull så därför jag ställer frågan, tänker om det är något relaterat till det..

Cireea
1

#13 Omöjligt att säga varför hon är slö eller matvägrar. Kan vara allt från sjukdom till problem med mun och/eller tänder. Oavsett är det inte normalt att en hamster ska vara slö och matvägra, kull eller inte.

En helt orelaterad fråga som jag ställer nu i egenskap som Sajtvärd. Du har lagt till etiketten "rysk vintervit" och då vill jag bara fråga om dina vintervita som du avlat på har stamtavlor?

blåbärskulan
2

#11: Okej det missade jag. Har du gjort det nu då?

91Marran
2

Vad sa veterinären?

Mvh
Mig

MagganåYoda
2

#16: nu har vi kommit hem igen, hon har fått bla Antibiotika och antiinflammatoriskt så ska behandlas i 7 dagar, vet trodde inte på komplikation efter förlossning eftersom de gått 2v+
Så nu är det bara att hålla tummarna att hon piggnar på sig!
Han tyckte inte heller att hon var jätte slö utan hon har fortfarande energi 🙏🏻

MagganåYoda
1

#15: nu har jag vart till vet, se svar i annan kommentar :) dax att mata henne..

Cireea
1

#17 Vad trodde veterinären att det var eftersom ni fått behandling med er hem?

Saknar även svar på min fråga ovan. Vill du inte svara öppet kan du skicka PM.

• Redigerat 2021-04-28 15:47 av Cireea