Hur ofta ger ni whimzees?
Hej
Har köpt en whimzee krokodil till min hamster och hon är helt galen i den. Därför funderar jag på hur ofta man kan ge sådana för jag funderade på att köpa fler. Hur gör ni?
- Redigerat 2021-04-18 12:22 av blåbärskulan
Min hamster har en whimzees tandborste som hon har haft i ett par månader 😁 Hon gnager på den ibland men det kommer ta lång tid innan den tar slut. Den ligger i buren hela tiden och när den väl tar slut ska jag ge henne en ny. 😊
Har hon gnagt upp hela? Hur lång tid tog det i så fall?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Min hamster har i buren nästan hela tiden, hon gnagar på dom bara ibland inte så offa
:)
#2: Haha jag vet inte… Hon sprang och gömde den bakom huset direkt när hon fick den. Tror inte hon har gnagt upp den. Ska kolla sen. Funderade bara på att köpa en till av en till av en annan sort för att se om hon är lite galen i den med :)
Det såg ganska roligt ut när hon tog krokodilen i munnen och sprang iväg med den. Den är ju ganska stor för henne.
#4 Whimzees brukar ju hålla ett tag och det brukar därför inte vara något problem att lägga ner en ny när den andra tagit slut (eller är väldigt nära på att göra det).
Så lägg ner en ny bara sen när den hon har är slut. Det är en bra sysselsättning och super för deras tänder.
#6: Hennes krokodil var kvar. Den var bara gömd. Okej, bra att veta. Tack! :)
#7 Min hamster brukar också gömma sin 😁 Ibland försöker hon ta in den i huset och då gör hon precis som en hund som har en lång pinne i munnen och försöker komma igenom en alldeles för liten öppning 🤣 Och så backar hon några steg och försöker igen som om det skulle hjälpa 😆
#8: Hahah min med! Skrattar lika mycket varje gång. Fattar inte varför de ska gömma den. Men förmodligen är det väl för att ingen ska sno den.
Mina hamstrar använder inte sådant.
Finns det inte gelatin i dom?
Är det nödvändigt/värt att prova?
Vänliga hälsningar
#10 whimzees är ofarligt för hamstrar. Hjälper att trimma tänderna och ge utlopp för behovet att gnaga 😊
#11: okej tack!
Vänliga hälsningar
#8: Så gjorde min också. Tandborste hade Hon fått.
Skulle dra den genom ett långt rör först, och hon backar och vinklar och håller på. Till slut lyckades hon.
Hon har ett ganska stort hus så det gick lättare att få in den i huset.
#13: Hahaha, så gulligt
Lite roligt 😊, jag har två olika whimses i min Bur. En liten som hon tar in i huset och VERKLIGEN tuggar på. Och en gigantisk i typ hundformat som hon inte ens rört😅
( det var inte jag som köpte den så stor utan fick den som present ) kanske kan bli för mycket om hon tuggade upp hela på direkten men nu gör hon ju inte det så ;)
#15: Haha gulligt :) Min hade gömt sin igår, fick leta upp den. Lade den framför hennes hus men nehepp där skulle den verkligen inte vara. Hon drog direkt den till bakom huset i ett hörn. Hon vill väl inte att någon ska sno den :) ser alltid så roligt ut när de drar iväg saker.
- Redigerat 2021-05-05 12:54 av blåbärskulan