Böld i vår hamsters öra
För någon vecka sedan upptäckte vår yngsta dotter något som såg ut som en sårskorpa i din hamsters öra. Men skorpan har inte försvunnit utan har ändrat form och färg och blivit lite större. Det har även blivit ett rött märke på ovansidan av örat.
Är det någon som vet vad detta skulle kunna vara?
- Redigerat 2021-04-14 12:31 av Cireea
RING VETERINÄREN NU!!!
Här inne får du inga riktiga svar, bara spekulationer. Snälla, det eran plikt att kontakta veterinär (står faktiskt i lagen) om ni tror er hamster mår dåligt eller har ont!!! Ring en veterinär NUUUUU!!!
https://hamster.ifokus.se/discussion/1493730/kontakta-veterinar!
Jag är helt borta!
Ska gå och leta efter mig själv nu.
Om jag kommer tillbaka innan jag kommit tillbaka får du gärna be mig stanna kvar och vänta på mig
Ser ut som någon tumör. Du borde kontakta veterinären för att få en undersökning och ev få den borttagen!
Gissar också på en tumör. Här inne får du bara gissningar, veterinären vet mest så ring dem. 😊
Ni skulle ha ringt till veterinären för en vecka sedan. Ring nu ikväll!
Det går säkert att lösa hos en veterinär så tveka inte att höra av er. Ju längre ni väntar ju svårare blir det.
Mvh
Mig
Tack alla för svar!
Att vi inte ringde veterinären direkt är för att det såg ut som en sårskorpa och hon har vare sig visat tecken på att må dåligt eller ha ont.
Har full koll på att man ska kontakta veterinär om så är fallet.
Att jag frågade här var mer för att se om min egna tankar kring ev en tumör blev stärkta innan vi kontaktade veterinär.
Veterinär är kontaktad.
#5 Hoppas att det går bra hos veterinären
Mvh
Mig
Meddela gärna vad veterinären kommer fram till. Det vore lärorikt att veta!

#7 TS har avslutat sitt konto här.
#8 Och startat ett nytt med samma namn verkar det som om du kikar i kommentarsfältet då TS svarat med annat konto.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

#9 Såg att det var samma namn så trodde det bara var första inlägget som fick klamrar runt sig när man avslutade. Men nu ser jag:)
Då hoppas vi på en uppdatering och att allt gått bra.
Har sett såna tidigare och då har det varit godartade tumörer. Dom måste dock tas bort för dom kan fortsätta växa och trycka sönder trumhinnan. Det brukar då vara ett snabbt och enkelt ingrepp. Men om det är detta på denna hamster vet jag ju såklart inte. Hoppas allt löser sig iallafall!