Hur stor är er hamsterbur?
Tja
jag undrar vilka burar ni använder till era hamstrar, hur stora dem är och om era hamstrar trivs i dem.
Jag vill just nu leta efter en större Bur för att mina hamstrar inte trivs i deras burar, så jag tänkte att jag kunde få lite inspiration från er 🤗
Jag har min i en duna tror att den är mini eller mellan eller någonting sånt men den är iallafall ca 50×35 och den buren är ihopkopplad med en annan Bur som är hemmagjord. Den är 75×35
Jag har en hemmagjord Bur på ca .. 85cm bredd, 60 höjd, och 50cm djup. Min hamster Kiwi verkas stor trivas 😊❤️🌈 det blir typ 255 l 🌼
Vad skönt att ha en så djup Bur ps min hamster heter också Kiwi
Jag kan skicka en bild imorgon om du vill😃
Har en detolfbur från Ikea som är 163x46 cm ungefär
- Redigerat 2021-03-28 22:12 av blåbärskulan
Jag har Samla 130 liter från IKEA till alla mina i dagsläget. Dom trivs bra, är noga med berikning i burarna och extra utetid till dom som behöver det.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#1 fint!
#5: jag har det till min ena också, men jag har problem med glas skivorna. Skivorna sitter inte in i den där gummi saken som håller ihop skivorna så spåret läcker ut ur buren😭
#4: gärna!
#8: det finns djursäkert silikon, det kanske kan täppa till en glipa?
#8: Kan du sätta något utanför glipan?
Hur har ni inrett era burar?
#11: det är lite svårt att nå glipan för den är mot väggen
#1: vad använder du för Bottenmaterial?
:)
#15: du bör inte ha kutterspån eller såg spån det dammar och kan skada hamsterns luftvägar. Byt till carefresh ,Milla more, alspån
Sen så kan du lägga i toarullar så hon har plats att gömma sig.
:)
- Redigerat 2021-03-29 17:24 av Thea.1
#13: aha, hm..
#15 Skulle rekommendera dig att skippa gallerburen med tanke på riskerna som finns med den; gallergnag och klättrande i gallret.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#14: till min känsliga hamster som bor i detolfen har hon 30 cm djupt lager med kaytee clean and cosy och carefresh. Till andra hamstern har jag hampaströ, carefresh och kaytee clean and cosy. 🙂 vad har du?
De burar jag har hemma är två akvarium (100 x 50 cm, 110 x 45 cm), DETOLF, IKEA SAMLA 130 l, terrarium (125 x 50 cm) samt DIY Bur (200 x 60 cm). I bruk använder jag terrariet samt DIY buren. Tycker personligen att alla dessa är bra burar men föredrar burar som är 125 cm och större. DETOLF anser jag vara väldigt bra till vissa hamstrar. De jag har just nu är extrema gallergnagare och jag skulle aldrig kunna ha dem i min DETOLF. Däremot hanen jag hade tidigare stortrivdes i den. SAMLA ser jag lite samma problem med att den funkar för vissa hamstrar och inte för andra. En Bur i glas (alt. DIY) är min rekommendation.
// Lova
Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning
Jag har en 130 l samlalåda från Ikea som hanarna från kullen bor i och massa duna burar som sitter ihop med rör där min hona bor. Min hane bor i ett akvarium på kanske 110 l :))