Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 346 ggr
CupcakeΣ(>Д<)
0

Sand till hamster?

Hej, jag har en liten fråga gällande Sand till guldhamstrar.
Jag har alltid använt och använder fortfarande Sand till mina hamstrar. Just nu så använder jag chinchilla Sand.
Men det skvätter alltid ut massa Sand ur skålen och jag känner att det blir lite för sandig. Jag har testat högre sandbads kanter men jag har inte hittat något som passar.
Är det verkligen nödvändigt att ha Sand i hamsterns Bur?

Vänliga hälsningar

Thea.1
1

Sanden har dom för att göra sig rena i, dom går även på toa i sanden. Så du behöver ha kvar sanden rekommenderar

https://www.ikea.com/se/sv/p/foervar-burk-med-lock-glas-aluminiumfaerg-00030262/

:)

FÖRVAR Burk med lock, glas, aluminiumfärg. Innehållet är lätt att nå efter som öppningen sitter på framsidan. Den genomskinliga burken gör det enkelt att hitta det du söker, oavsett var den är placerad.
Cireea
0

Man måste inte ha någon Sand i buren. Vissa av mina har ingen Sand alls i buren då den inte används, men dom har tillgång till den utanför buren när dom får komma ut.

Men, din verkar ju ändå intresserad av sanden och då skulle jag rekommendera samma som #1, den burken är bra.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Thea.1
0

#2: jaha trodde att man behövde ha de🤷🏼‍♀️ En från Kanada som heter Victoria Raechel sa det😂

:)

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

#3: Man kan ju ha det om hamstern använder sanden😊

CupcakeΣ(>Д<)
0

Tack för all information!
Jag ska till IKEA efter vi har flyttat och då köper jag en sådan burk för att se hur det funkar.
Tills dess så ska jag nog fylla en liten låda med Sand och låta de komma ut i den en gång per dag. Då blir det ju bara golvet att städa upp, inte hela bottnen på buren.

Vänliga hälsningar

Prosis123
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns såna här då skvätter det inte ur

91Marran
0

#6 Var har du köpt den?

Mvh
Mig

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

#7: hen sa det när jag frågade om Sand så om du skrollar ner lite till: Sand
Amélie

Och klickar där och sen skrollar ner tills du hittar Prosis123 så 😊

CupcakeΣ(>Д<)
0

Aha, från zoo.se
Då ska jag köpa in sådana 😄

Vänliga hälsningar

Cireea
1

#9 Köp inte från zoo.se

[🐾Hamster🐾]
0

#3: det var också Victoria raechel som sa att alla hamstrar, även dvärghamstrar skulle bo ensamma. 😊

CupcakeΣ(>Д<)
0

#10: Varför inte?

Vänliga hälsningar

Cireea
1

#12 Har du missat detta?
https://hamster.ifokus.se/discussion/1497778/zoo.se-(jobbigtobehagligt-amne)

Undvik att handla från butiker som säljer djur. Om vi ska ha en enda chans att någonsin bli av med djur i butik måste vi stå enade och bojkotta butiker som säljer djur. Undvik därför Zoo.se, även online.

Välkommen till Sveriges bästa, och kanske det största, hamsterforum! Här hos oss finns massor av intressanta diskussioner, artiklar och tävlingar inom många olika ämnen, som avel, genetik, hälsa, kosthållning mm. Hamster.ifokus är helt fristående ifrån alla klubbar /föreningar. Välkommen in du också! Och det bästa är att det kostar inget att vara medlem.
HaMsTeRpLaMsTeR123
0
20x12x12cm. Slipp att ha flygande sand kring buren men behåll den skojiga känslan av att kunna se din hamster ta sina dagliga bad och lekstunder i lådan.Älskar den här designen som kommer att hjälpa många!- Uppfällningsbart tak- 2 ingångar- Triggar t
CupcakeΣ(>Д<)
1

#13: Men herregud!
Jag har handlat ifrån zoo.se jätte många gånger. Jag visste inte att ens de sålde djur😰 Och jag har redan köpt en sådan sandlåda som levereras hem till mig imorgon.
Jag kommer aldrig mer köpa från den sidan! Aldrig igen!

Vänliga hälsningar

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

#15: oj då😱

zickan
0

#6: Den där sandbadsgrejen kan ni även hitta på bla xlzoo. Stod och vred på den i förrgår i butiken västerås. Tog ett tag att koppla på vad det var 😜

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.