Hamster iFokus

Hamster

Läst 173 ggr
Prosis123
0

Hamster gnager på allt

Min hamster gnager på allt.Hann gnager på hus och så av trä men det gör inte så mycket.Men han gnager också på sin toalett.Hans toalett är av plast satt jag tror att det inte är så bra för honom att få plast i magen. Jag undrar om ni vet hur man kan få honom att sluta bita på den.🐹

Jillyana
0

Jag vet INTE om det är ok för hamstrar men de flesta hästaffärer har ett medel som smakar jätteilla, detta används för att hästarna inte ska bita/skrapa sönder krubban exempelvis.

Här är ett exempel: https://www.granngarden.se/antibit-foran-equine-products-no-bite-cream-500-g

Borde vara ok då den är giftfri men som sagt inte helt 100% då hamstrar är mycket mindre.

No Bite Cream från Foran är en ofärgad, luktfri kräm med bitter smak som förhindrar bitning på täcken, bandage, man eller svans. Krämen är helt giftfri.
  • Redigerat 2021-03-12 07:29 av Jillyana
Cireea
0

Först och främst, hamstrar är gnagare så att gnaga är fullt naturligt för dom och det är inget man ska "få bort". Man får istället anpassa inredning och Bur utifrån hamstern.

Jag skulle byta ut sandbadet mot något annat, förslagsvis en ugnsform i glas från IKEA. Det brukar vara populärt.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Prosis123
0

Okej ska testa det

Jillyana
0

#3: då jag är ny på det här med hmster skulle jag rekomender dig att lyssna på #2 i första hand :)