Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterhälsaallmänt
Läst 286 ggr
CupcakeΣ(>Д<)
0

Köpa begagnade hamsterburar och leksaker

Jag funderar på att köpa ett begagnat terrarium med massa tillbehör. När ni/om ni köper begagnade hamster saker, vad tvättar ni det med? Funkar det med oparfymerad tvål? Jag tänkte först på oparfymerad tvål men det kanske inte tvättar bort bakterier ordentligt eller så är det för starkt för hamstern.
Vad är era åsikter kring detta?
Tack på förhand (:

Vänliga hälsningar

Cireea
0

Jag rengör Bur och inredning med Virkon S för att döda eventuella bakterier. Alla träsaker (om jag köper sånt) kör jag i ugnen på 100 grader i cirka 20 min.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Kan man använda 50 % vinäger och 50 % vatten i en sprejflaska för att rengöra sin Bur?

Cireea
0

#2 Inte om du vill få bort bakterier och dylikt, då behövs något mer såsom Virkon S. Men är det rengöring av en Bur du redan använder så går det bra att rengöra med lite såpa bara.

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Ok men om man precis fått hem buren. Ska man då använda något som tar bort mer bakterier ex. som du säger virkon. S?

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Är virkon.s ett pulver eller en vätska?

Cireea
0

#4 Ja, om det är en begagnad Bur du köpt hem.

Här har du Virkon S:
https://www.granngarden.se/desinfektion-virkon-s-50-g

Desinfektion Virkon S är ett nedbrytbart desinfektionsmedel som verkar effektivt mot virus, mykoplasma, bakterier, svampar och sporer.
CupcakeΣ(>Д<)
0

Tack så mycket för alla tips!
Snart ska jag köra och hämta upp akvariet 😊
Jag väntar en ny familjemedlem…

Vänliga hälsningar

blåbärskulan
0

Brukar diska plastsakerna med diskmedel.

CupcakeΣ(>Д<)
0

#8: Tänkte bara att det blir dyrt i längden att köpa massa diskmedel till att skrubba hamsterburarna med.
Jag hörde att såpa brukar funka annars. Jag tänker nog börja tvätta burarna med såpa istället för att bara skölja av de med varmt vatten. Det kanske gör det lite renare?

Vänliga hälsningar

Sienna5
0

#9: Köpa massa diskmedel? Diskmedel har väl alla hemma ändå? Och det behövs bara en liten, liten droppe diskmedel då det är drygt.
Jag använder oftast såpa (om vi har det hemma) till plastleksakerna, och buren, men diskmedel till mat och vattenskålar.

Thea.1
0

#9: Man diskar ju endå bara med 1 droppe diskmedel?

:)

CupcakeΣ(>Д<)
0

#10 & #11:
Jag förstår vad ni menar, men jag har 4 hamsterburar. Och det är bara min åsikt med att det blir lite dyrare. Därför kör jag på såpa numera.

Vänliga hälsningar