Hamster iFokus

Hamster

Etikett: roborovski
Läst 197 ggr
[🐾Hamster🐾]
0

Roborovskis tillsammans?

Hej jag planerar att ha roborovski hamstrar i framtiden men jag vet inte om jag ska ha flera i samma Bur eller bara en. Vet att många tycker att de ska vara tillsammans men när jag kollade lite på Youtube så sa en del att de ska vara ensamma. Det finns ju en risk att dem börjar skada varandra vilket jag inte vill. Så vad tycker ni? Ska man ha dem tillsammans?

Cireea
1

Robbar ska bo med artfrände.

Köp från en seriös uppfödare så minskar risken för bråk, det gäller alla arter av dvärghamster som bor med artfrände. Köper man från seriös uppfödare är det också minskad risk för neurologiska problem såsom spinning, det är ett vanligt fel hos dåligt avlade robbar.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

• Redigerat 2021-02-28 22:07 av Cireea
[🐾Hamster🐾]
0

#1: japp jag tänker köpa från seriös uppfödare. 😊 Den uppfödaren föder även upp vintervita, så nu tänker jag vilken sorts hamster jag ska skaffa, vintervita eller robbar. Tänker att vintervita är mer lugnare och lättare att få tam medans robbar har mycket energi och ganska svåra att tämja. Fast robbar är sååå söta och jag har aldrig haft en. Vilken sort skulle du föredra att ha?

Cireea
0

#2 Ingen 😂😂
Men det är bara för att jag inte är ett fan av dvärghamstrar överlag. Hade vintervit förr och klickade inte alls med arten.

Men om jag "måste" välja så hade jag nog valt robbar. 😊

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Thea.1
0

#3: hade också valt robbar 100% 😂

:)