Ikea HOL som hamsterbur?
Hej!
Har funderat på några kreativa men ändå enkla idéer på hamsterburar och kom på tanken, skulle inte en Ikea HOL vara bra som hamsterbur? Självklart tänker jag på den stora varianten, 100 x 50 cm vilket känns rymligt nog. Tänkte om man kunde såga av framsidan av den, sätta dit något glas (så man kan se hamstern bättre) och sätta på träplankor på sidorna, så hamstern inte kommer igenom hålen? På så sätt får man ju ett bra lock med bra ventilation dessutom samt att den känns hållbar. Vore det någon bra idé?
Tanken skulle isåfall vara att ha den till en guldhamster, då jag antar att de inte kommer igenom hålen lika bra som de andra iallafall.
Tacksam att höra era svar/åsikter om idén! :)
Smidigare att köpa en detolf 😊
Onödigt mycket jobb om du frågar mig. Ikea Deltof kostar lika mycket, större och ser bättre ut om du frågar mig. Men sen förstår jag om du vill ha något eget :P
#2: Vet att det finns detolf och har varit inne på den med, bara att jag inte tror att jag har platsen för den samt att jag ändå har en HOL här hemma som jag inte använder, men tack för svaren :)
Köp plexiglas på biltema och sätt dit, så blir det inte så dyrt 😊
Man kanske kan sätta plexiglas på insidorna? Eller några tunna träplattor eller liknande..
Det låter spännande! Det är ju som de säger, alla idéer är bra förutom de dåliga. Testa och se hur det blir.
Lycka till!
Vänliga hälsningar