Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterinredningtillbehörhybriderdvärghamster
Läst 194 ggr
Meraxes
0

Kan hamstrar dela leksaker?

Ni som har flera hamstrar, hur gör ni med leksaker? Kan man flytta leksaker mellan burarna hur som helst utan att rengöra leksakerna emellan eller blir hamstrarna t ex stressade när de känner varandras lukt på sakerna? Jag har en dvärghamster nu och planerar att skaffa en guldhamster också snart. Kan de dela på/turas om med leksakerna eller behöver de varsin egen uppsättning? 😊

Cireea
1

Guldhamstrar och dvärghamstrar behöver ju lite olika storlekar på sina saker, exempelvis hus, tunnlar etc. Så dela bara mellan dom om sakerna är stora nog för guldhamstern, vore trist om den skadar sig eller fastnar på grund av för små hål eller liknande.

Med det sagt, jag delar saker mellan mina så länge det inte är någon som är sjuk eller har något annat problem som kan smitta. Dom står ju alla i samma rum och känner doften av varandra. Har aldrig haft någon som blivit stressad utan snarare nyfiken när dom nosat och känt doften av sin granne.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Meraxes
1

Tack för svar!

Ja, såklart ska de bara dela leksaker som båda kan leka med! De ska självklart ha sina egna hus och egna Hjul osv, men jag tänkte att det är ju praktiskt om de kan dela t ex broar och boredom breakers och så ^^