Luna❤️
Nu har jag haft luna i ca 4 dagar och hon bråkade bara med sin andra kompis Raven hela tiden. Så för säkerheten så fick min kompis som haft hamster tidigare Raven. Min kompis är på läst och kan mycket om hamstrar! Iaf.. nu lever Luna själv och det var JÄTTESVÅRT att komma på namn till henne och Raven🤣
Men hon är så modig hon tar mat från min hand och gick upp på min hand. Men höll kvar handen och tog inte upp henne för jag känner ju inte henne så bra..
Hon är färgen Sapphire Pearl:)
:)
- Redigerat 2021-04-30 23:11 av Cireea
Å ja.. de blev en dvärghamster igen🤣🤪
Vem är hon från? 😍
Pratade du med uppfödaren om att dom bråkade? Säker på att det inte var lek eller för att sätta rangordning?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2021-02-06 16:41 av Cireea
#2: Jag vet inte exakt😂 det va min syrra som köpte den. Men min syster som också är intresserad och älskar hamstrar köpte den som en liten gåva 😂 Men hon köpte från en seriös uppfödare iaf. Och uppfödaren sa att dom bråka:)
#3 Tråkigt att uppfödaren sålde två som bråkar. Det känns ju inte så seriöst.
Lycka till med din lille! Jättesöt!
Mvh
Mig
#5: Aa, det är ju faktiskt sant, men men.. Nu har hon det så bra så:)
#3 Vilken uppfödare? 😊
Är det från en seriös uppfödare ska ni ju fått med stamtavlor.
#7: Min systers kompis föder upp hamstrar fast hon säljer bara till dom hon känner/ ger bort. Hon är ingen som säljer hamstrar till vem som helst fast hon heter Linda :) fick reda på det nyss😂 Fattar nt vrf hon gör de men hon är väldigt påläst sa min syster. Men det var ganska oseriöst att ge 2 hamstrar om hon visste att dom bråka🤷🏼♀️
Så köksavel på hybrider med andra ord. Inte konstigt dom bråkar då..
#9: Har jag gjort något fel:/ Hon sa att hon var en seriös uppfödare🤷🏼♀️
#3: fråga henne vem uppfödaren var då?
#8: de ska ha stamtavla.
#11: Men hon är en privat person som heter Linda
#10 Du har inte gjort något fel.
Mvh
Mig
Nej den som köpte djuren gjorde fel att stötta oseriös avel, det är min åsikt då jag anser att det är fel att stötta okontrollerad köksavel. Bara för att det är en privatperson betyder inte per automatik att det är seriöst, det ligger mer än så bakom avel och vad som anses vara seriöst och etiskt.
Men nu är ju köpet gjort. Hoppas du är noggrannare vid nästa köp. 😊
#15: Ja, första och sista gången.. Nästa gång köper jag hos en seriös uppfödare🙂