Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhamsterinredningtillbehör
Läst 215 ggr
[🐾Hamster🐾]
1

Hjulet snurrar dåligt

Hej, jag har två trixie motionshjul av trä till mina hamstrar men ett av hjulen snurrar inte lika bra som den andra gör. Jag har testat att smörja in det med olja men det funkar fortfarande inte, och det ser lite svårt ut för hamstern att springa i det. Har någon några bra tips på att få hjulet snurra bättre får ni gärna skriva☺ annars kanske jag ska byta Hjul och om jag gör det blir det trixie motionshjul av plast istället.

• Redigerat 2021-04-30 23:08 av Cireea
  • Redigerat 2021-01-27 18:31 av [🐾Hamster🐾]
Cireea
0

Jag har också upplevt att trähjulen ibland kan snurra lite dåligt. Oftast kan det bero på att träet blivit lite skevt, antingen under produktionen eller på grund av exempelvis frakt.

Är hjulen nya så hade jag testat gå tillbaka med det (eller skicka tillbaka om du beställt) och förklara läget. Är det begagnade Hjul så hade jag satsat på att köpa ett nytt bara 😊

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[🐾Hamster🐾]
0

#1: okej, hjulen jag har är köpta från djuraffär och de är ganska gamla så jag köper ett nytt istället. Vad tycker ni om trixie hamsterhjul av plast?

Cireea
0

#2 Jag använder bara plasthjulen numer. Hände alldeles för ofta att vissa kissade i hjulen eller tuggade på dom tills dom var obrukbara när jag hade trä, plasthjulen är lättare att rengöra och hamstrarna tuggar inte på dom 😊

Har hört vissa klaga på att hjulet låter när hamstrarna springer i det, men har själv aldrig upplevt det och då har jag säkert haft runt 60-70 Hjul totalt.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[🐾Hamster🐾]
0

#3: vad bra! Då ska jag köpa ett sådant Hjul. Tack för hjälpen 😊

91Marran
0

#2 Trixiehjul fungerar bra. Har du guldhamster så rekommenderar jag ett tictac Hjul. De är beredare än Trixiehjul. Haft två hamstrar som sprungit mer i hjulen när jag haft det bredare hjulet.

Mvh
Mig

[🐾Hamster🐾]
0

#5: dvärghamstrar har jag 😇

91Marran
0

#6 Då hade jag kört på ett Trixiehjul :)

Mvh
Mig