Hamster iFokus

Hamster

Etiketterkosthållninghamsterdvärghamster
Läst 123 ggr
Meraxes
0

Barnmat till dvärghamster

Alltså jag blir galen snart, har letat Barnmat i evigheter nu både i affären och på nätet efter något som är bra för dvärghamster att äta. Typ ALLT innehåller ju morot :( Och det som inte innehåller morot innehåller lök eller majs. Jag har lyckats hitta typ tre stycken, en med potatis och palsternacka som jag köpte (innehåller dock solrosolja så jag är lite osäker på den), en med potatis och broccoli (som inte finns i affären) och en med palsternacka (som inte heller finns i affären). Jag skulle vilja hitta något med mer protein i dock… Vet inte om det bara är jag som är sjukt kass på att leta men hittar seriöst ingenting utan såna grejer som är dåliga för en dvärgis/hamster generellt :(

• Redigerat 2021-01-25 06:58 av Meraxes
Jillyana
0

Man kan ju göra egen hamsternat till de små, alltså höra puree av grönsakerna. Annars finns det den här sidan: https://eyosuppfodning.weebly.com/barnmat.html#

← Tillbaka
Cireea
0

Jag skulle nog satsa på att göra egen Barnmat till dvärghamstrar om du inte hittar något lämpligt. Det är, som du säger, svårt att hitta något som är bra till dvärghamster på grund av morot och majs som finns i de flesta.

Kika in min lista som #1 länkar till, du kanske hittar någon där annars.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

• Redigerat 2021-01-25 13:11 av Cireea
Meraxes
0

#2 Har kollat på din lista! 😊 Det var där jag hittade potatis & broccoli och palsternacka, tyvärr fanns de inte i affären… Kanske går att beställa på nätet. Min hamster ratar kokt broccoli men kanske äter hon det i puréform. Tänkte testa i alla fall!

I min tråd om att min hamster inte gnager har jag lagt upp en bild på en Barnmat jag köpt, skulle du kunna gå in och kolla så den är ok att ge dvärgis? 😇 Det är solrosolja i den, vet inte om det blir för mycket fett?

Jillyana
0

Kokt brocoli kan lulta gansks skarpt enligt mig, så din lilla sötnos kanske inte hillar lulten av brocoli?

När det kommer till att avgöra om de är okej eller inte kan jag tyvärr onte hjälpa dig, jag är själv nybörjare. Men det där med att gnaga, har du provat levande Växter i buren?