Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhamsterinredningtillbehör
Läst 234 ggr
[Cute hamster ]
1

Förslag på leksaker?

Hejhej! Jag undrar om ni har några förslag på leksaker man kan göra till sin hamster, om ni vet några kan ni gärna skriva ☺

• Redigerat 2021-05-27 22:45 av Cireea
Zenova
3

Jag vet inte om det är en leksak riktigt, men mina hamstrar uppskattar den iaf!
Det är som ett litet bo gjort av toalettpapper.
Man tar en ballong och blåser upp den litegrann så den blir lagom stor, sen tar man generöst med toalettpapper och blöter runt ballongen (Lämna ett hål så de kan krypa in). Sedan får den ligga och torka. Sen har man sönder ballongen och tar ut den och så vips så har man ett bo som de kan gnaga på och samla bomaterial från :D

Meraxes
0

Jag brukar göra små ”djur” av toapappersrullar och (hamstersäkra) pinnar som ben 😁 Alltså typ som kottdjur ni vet som man gjorde när man var liten fast med toapappersrullen som kropp istället för en kotte. Hoppas ni fattar 🙈 Min hamster verkar tycka att det är kul att välta dem 😊 Dessa kan ju även hamstern ha till att gnaga på!

Annars är en av hennes favoritsysselsättningar att gräva, så det tjocka lagret Bottenmaterial jag har i hennes Bur är egentligen den bästa och mest uppskattade aktiveringen 😁 Det är ju ingen leksak som sådan men väldigt viktig för henne! Hon spenderar mycket tid med att gräva gångar 😊

• Redigerat 2020-12-30 14:56 av Meraxes
Hampton
0

Kanske lite väl lat, men jag brukar ta en äggkartong och sätta lite mat i, sedan stänga. Då får hon utlopp för gnagarbeteendet ‘leta och samla mat’ samt ‘gnaga’.

[Cute hamster ]
0

Tack för alla tips ska testa dem 😄

Molly Harry hamster
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hamster gilla mest pinar, men tycker också om hinderbanor( hemgjorda)