Råd ang köp av beg. Bur!
Har tänkt att köpa en begagnad Bur. Men den jag tänkt köpa är det lite gnagt i botten på, hur stor är risken att det gnags hål helt igenom? Tänker att tidigare hamster kanske inte haft så mycket bottenströ och att den därför kommit åt att gnaga. Vi kommer ju ha betydligt mer än till kanten åt våran kille så kanske att han inte kommer gnaga då? Sen kan man ju vara litw strategisk med placeringen av alla saker i buren o tex sätta sandskålen just där det är värst gnagt så kommer inte våran åt. Eller är det dumt o chansa? Är just en sådan Bur vi tänkt och för halva pengen mot en ny.
- Redigerat 2020-12-20 23:21 av Cireea
Det är nog ingen fara. Jag hade köpt den.
Mvh
Mig
Om ni vet att er kille är lugn och fin så skulle jag säga ‘go for it’. Vad jag förstått så är det mycket ovanligt att hamstrar tuggar sig ur plastburar, vet att det har hänt, men är långt ifrån vanligt nog att man avråds från att köpa plastbur.
#2 Dunaburarna är dock vanligt att dom gnager sig ur. Är väldigt "gnagvänligt" på flera ställen såsom på botten (precis som bilderna visar) samt runt hålet för vattenflaskan.
#0 Man får välja Bur utifrån hamster. Om er hamster inte är en sån som gnager så hade jag kört. Vet ni med er att er hamster gärna smakar lite överallt hade jag avstått.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck