Hjälp?
Hej! Länge sen jag skrev här, men jag har en vatten flaska i min hamsters Bur som ramlar ner hela tiden och då läcker vattnet ut men nu har jag hittat dubbelhäftande! Men iaf.. Det blir ju fuktig under spånet för jag har ca 15 cm underlag, och det växer typ gräs?? Ohyra?? Fukten o spånet har typ blivit en växt svårt att förklara men.. Nu så sanera jag hela buren jag var och köpte nytt spån sköljde ut buren/ plastlådan med diskmedel och vatten och alla hennes inredning har någon nån aning om va ”gräset” kan vara för ja e väldigt orolig. (Svar snabbt)
:)
Gräset skulle kunna vara någon variant av fröna som din hamster äter. Speciellt om det är vete/havre i fodret skulle detta kunna stämma då det ofta kan börja växa under foderkrubban på hästar. Jag skulle inte oroa mig för mycket i all ärlighet. Men om du är orolig och inte vill att det händer igen kan du ju placera sandbadet under vattnet så droppar det inte ner i spånet :)
Visserligen kommer sanden bli fuktig och det kan växa där med, men du kan alltid sätta en plattform under som fångar upp vattnet
Det ska ju inte vara fuktigt i buren. Hamstern kan bli blöt. Byt vattenflaska. Eller ha en liten skål med vatten istället.
Men jag har ju köpt självhäftande så de behövs inte. Jag märkte inte de för ens den dagen och hamster blev inte blöt för det e längst ner i botten och hon gräver inte så.
Tack #2 #3 :))
Du borde köpa ull spån det är nästan som papper och sedan borde du köpa en ny flaska eller en skål om det inte finns flaska.
#6 Bottenmaterial av ULL är verkligen inte något att rekommendera. Säger sig självt att ull är olämpligt med tanke på hur strukturen ser ut.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#6 Håller med Cireea! Det är väldigt farligt med ull! Hamstern kan fastna och måste amputera något och kvävas ihjäl. Du måste läsa på följande hamstrar så att du kan ge bra och riktiga råd och ta hand om din hamster på ett bättre sätt. Nu tar du säkert hand om din hamster bra, men det du skriver kan vara lite oroväckande. Men man är ju här för att lära sig. Man kan ju inte veta allt.
Mvh
Mig
#6: men nej verkligen inte.
Jag har ingen aning om vad gräset kan vara. Jag använder vattenskål till vissa burar och kathson 2 in 1 ställning. Det funkar utmärkt och jag har aldrig märkt något gräs!