Hamster iFokus

Hamster

Etikettrysk-vintervit
Läst 508 ggr
Thea.1
0

Kaos i buren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag la ju ut ett inlägg om att min hamster har börjat gräva hon har även börjat krafsa och gjort KAOS i buren asså det är rena rama helvetet i hennes Bur.. jag blir så trött för varje morgon jag vaknar upp så är det kaos i henne Bur! Behöver städa den varje dag nu, innan städade ja den 2 gånger i månaden.. Syns inte så mycket på bilden men men Jag släpper ut henne 1 timme per dag ungefär, och hon har mycket utrymme i buren här tog ja kort på lite mindre en halva buren! Hon har fullt med spån i sandbadet och spån i hjulet.. vad ska jag göra??

:)

Cireea
2

Varför behöver du städa? 🙂 Att hamstern röjer runt är rätt naturligt. 
Har många som röjer ner hela buren en dag efter man ställt i ordning den, är det så dom vill ha det så får dom ha det så. 

Jag rekommenderar dock att du byter Bottenmaterial då vanligt kutterspån är otroligt dammigt. Syns på bilden hur dammigt det är och det kan orsaka problem i hamsterns luftvägar.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Thea.1
0

#1 byter spånet nästa gång jag åker till djuraffären! :) ska dit imorgon tror jag!

:)

ThatPie
0

Som gerbil ägare är jag van att buren alltid ser kaos ut och håller med #1. Om hon tycker om att gräva och buffa runt allt, varför inte bara låta henne göra det? Om du vill ha det lite finare i alla fall, så kan jag ge tips på hur man kan hålla det något tillfixat men ändå låta dem buffa runt som de själva vill :)

iAlma
0

Min hamster stökar runt en jävla massa i buren också, jag ställer tillbaka hjulet och det som hon flyttat så det står där det ska stå, sen låter jag resten vara och städar som vanligt ungefär 1 gång i månaden :)

Du behöver inte städa bara för att hamstern stökar runt, räcker med att om hon t.ex flyttat runt hjulet och matskålen och så att du stället tillbaka de sakerna där du vill att de ska stå. Sila sandbadet, och det vanliga. Det är fullt naturligt och det håller dom stimulerade :)

Ignite.
—Tahreh Mafi, Ignite Me

I am far too young to be so goddamn broken.
—Amanda Lovelace, The Princess Saves Herself in This One

Adda gärna min goodreads om du är en bokläsare<3
https://www.goodreads.com/ialma

isabellabella
0

#0: Det är samma sak för mig man blir ju galen man städar och städar.

[Lilium]
2

låter min hamster ha det som hon vill ha det ställer bara upp hjule tom det rasat sen städar jag 1 gång varannan vecka