Ingen guldhamster
Jag har varit sugen på en guldhamster länge nu. En hane för honorna luktar så illa när de brunstar. Problemet är att det inte fungerar just nu. Vet inte hur framtiden ser ut. Jag har plats, tid och råd, men det är inte rätt läge. Kan ni inte ge mig de negativa om att ha en hamster? Varför ska man inte ha en hamster? Vissa vill bli tipsade om att övertala sina föräldrar, men jag vill tvärt om. Jag vill ha tips på varför inte skaffa hamster. Jag hoppas att någon hjälper mig.
Mvh
Mig
Oj, det här blir svårt 🤪
Dom har kort livslängd, tar plats och kan låta en del.
Det enda jag kommer på såhär på rak arm.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Du behöver städa buren varje vecka( jag tycker dock att det är jätte kul att städa buren), det kan lukta kiss om den kissar t.ex på toapapper, du behöver tama den, kort livslängd, låta den gå på golvet fritt ( du kan ha galler hage och en filt under så den inte bajsar på golvet) Men förstår inte varför vill du inte ha en hamster?
#2 Man behöver inte städa buren varje vecka.
Jag städar mina burar varannan månad, ibland ännu mer sällan beroende på individen.
Sen skriver TS att hon vill ha en hamster, men att det inte passar just nu. Tycker det är väldigt moget och insiktsfullt att kunna ta det beslutet istället för att köpa ett djur när det inte är rätt läge för det.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#6 Nej! Jag tycker inte det är lämpligt om din hamster är ren av sig för det stressar oftast hamstrar att flytta dom till exempel en transportbur eller något som dom ska va i så länge. Det är även bara slöseri med tid. Men om du har en mini duna skulle jag säga varannan vecka. jag har en låda som jag städar 1 gång i månaden för min hamster är väldigt ren av sig. https://jysk.se/forvaring/korgar/forvaringslador/forvaringsbox-smartstore-classic-70-lock Typ en sån fast lite större
:)
Nyfikna hamstrar städar jag oftare hos, för de ser det som spännande. Sen beror det på vart de gör sina behov också.
Mvh
Mig
Okej ska städa varannan vecka om det är så att den har inte bajsat överallt. Min hamster bajsar vart som helst den bajsar inte i sandbadet/toan. Förut bajsa och kissa den i sitt hus bara men nu överallt. Så när jag bär den så kan den bajsa.
Men om din hamster bajsar lite överallt kan du plocka upp det med en toalett spade (liten )så att det inte ligger bajs överallt.
Men om din hamster bajsar lite överallt kan du plocka upp det med en toalett spade (liten )så att det inte ligger bajs överallt.
Jag städar buren när det behövs! ❤️🐹