Hamster iFokus

Hamster

Etikettkinesisk
Läst 347 ggr
B'puff
0

För mycket att gräva i?

Hej, vi har haft vår Mil i tre månader nu, men han blir allt mindre tam. Han är alltid vaken när vi är det, men han kommer inte fram nästan alls. Han har fått väldigt rikligt med gräv material och han bygger långa gångar med hålor mellan..och det gör honom lycklig. Men inte tam. Hur mycket grävmaterial har ni gett i era habitat? Borde jag göra miljön mindre naturlig för att han skall välja mig/oss? // svårt att ta ett beslut

Cireea
0

Oj, vilken situation. 
Din hamster älskar uppenbart att gräva och det vore trist att ta bort det från honom. Men förstår givetvis att ni vill kunna få en relation till er hamster. 

Kan man kanske minska lite på bottenmaterialet tillfälligt men inte ta bort möjligheten att gräva helt. Sen kan man öka mängden igen när hamstern blivit tam. 

Har ni testat locka med något extra gott? Eller är han helt ointresserad av ert sällskap oavsett?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

B'puff
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för snabbt svar! Det låter som en vettig lösning. Jag skall minska grävytan vid helgens stor-städning. Vad det gäller intresse så är det lite från dag till dag, han är inte särskilt matmotiverad, han är ju en Kinesisk hamster trots allt.. Han är en riktig sötnos förövrigt.

Cireea
1

#2 Ja testa och återkoppla hur det går! 
Annars får vi spåna vidare 🙂

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck