Hamster iFokus

Hamster

Etiketthybrider
Läst 578 ggr
Roya
0

Behöver man verkligen?

Det finns en sajt där det står vad man behöver till en hamster och det står att man behöver bland annat Sand bad och toa men det är ju samma sak? Och sen står det att man behöver borste för pälsen, kalksten, multivitaminer och rengöringsmedel. Men behöver verkligen det här? När jag städar min hamsters Bur så ta jag bara våtservetter och torkar, men vadå räcker inte det? För hamstrar smutsar inte ner buren så mycket. ( förlåt om jag har lagt många inlägg men det är bara att jag har aldrig haft ett sån här stort ansvar men självklart så har min pappa också ansvar.

Cosmonautens
0

Ha istället en tråd där du ställer alla frågor, istället för att göra nya hela tiden :) Jag har en sandskål som hamstrarna använder för att bada och göra behov. Borsta pälsen är inget man gör, ev på långhåriga guldhamstrar. Kalksten och vitaminer behövs ej om man ger ett rimligt Foder. Rengöringsmedel behövs inte heller.

Roya
0

Okej tack. Det är lättare att läsa i olika inlägg men a.

IsabellsHamsterhem
0

Kalksten och multivitaminer bör man inte använda. :)
Rengöringsmedel gör för det mesta mer skada än nytta, man behöver enbart rengöra med starkare medel efter sjukdom eller dödsfall. Annars räcker det att torka av med trasa eller diska med vanligt diskmedel.

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Någootnamn_
0

Kalkstenar och liknande ska man ABSOLUT INTE köpa. De är ett sätt för affärerna för att tjäna pengar. Samma sak med bomull Bedding osv.

Roya
0

Asså många säger att jag ska göra en tråd med frågor. Men för det första så vill typ ingen svara. Det är kanske en eller två men dom svarar inte på alla frågorna så vill göra en ny och för det andra så ibland glömmer jag frågor eller kommer på nya frågor och då så gör jag en inlägg. Föresten så är jag ny jag har inte haft den här sajten länge inte heller min hamster. och varför får den inte ha kalksten.

Robbo&Breton
2

#5 Du kan samla alla dina frågor i en och samma tråd och inte starta upp nya som ändå handlar om ganska lika frågor. Och det att inte så många svarar måste man ha hänsyn till. Ingen säger ju att du som medlem på sajten måste svara på allas frågor (alltså att någon ens måste svara på dina frågor). Alla kanske inte heller vet anledningen till varför man inte ska ge tex vitaminer eller varför hamstern beter sig så m.m. Så varför ska den personen då svara när den åndå inte har något ”vettigt” svar eller alltså inte har en blekaste aning varför man inte ska göra si eller så. Mineralsten ska man inte ge bland annat pga att den innehåller mycket salt och hamstrar har känsliga njurar som inte klarar av så mycket salt.

Roya
0

Okej #6 tack för svaret och att du förklarade för mig.