Hamster iFokus

Hamster

Etiketthybrider
Läst 389 ggr
Roya
2020-05-09 14:58
1

Blandat

Hej, jag undrar några saker som ni kan svara på. Behöver man klippa med sax på klorna eller räcker det med några stenar i buren? Om man ska klippa med sax hur gör man? Varför springer inte min hamster på sin Hjul ( det är en Hybrid hamster och hjulet ingår med buren och är 15 cm) Min hamster gnager aldrig på gnag pinnarna, varför? ( köpte från arken zoo gnag pinnar, det är inte riktigt trä) Varför är min hamster typ rädd för mig? Eller så är jag rädd för den. Den vill komma till min hand men tror att det ska bita mig hjälp mig så jag inte tror det. Varför kissar och bajsar min hamster bar i sin hus? Får jag hämtat mossa utegården och sköka av och lägga i buren som en liten ” kudde” typ? Var kan man köpa en spaden som man tar bort spån med? Hur ofta behöver man byta vatten? Vilken burmaterial/bäddmaterial är bäst förutom carefresh för den är lite för dyr? Är sandbadet till att ”bada” ( tvätta av sig) eller att använda som ett toalett? När jag lägger min hamster i lekhagen ( det är en kartong) med lite leksaker så ville en bara gräva ut sig och rymma varför? Varför äter min hamster inte så mycket vi fyller på maten två gånger i veckan när den är slut helt enkelt? Varför sover min hamster nästan hela tiden och inte leker?

Roya
2020-05-09 15:05
0

Förlåt råka skriva lite stavfel. Hoppas ni förstår vad jag menar.

91Marran
2020-05-09 15:11
0

Hamstrar är nattaktiva djur, så om du vill vara mer med din hamster så lägg dig sent eller gå upp tidigt. 15cm Hjul är för litet. Minst 25 skulle jag säga. Safebed är bra bomaterial. Jag klipper klorna ibland. Väldigt svårt att göra själv dock. Stenar fungerar bra. Jag köper sån där "skyffel" eller ja spade med en liten borste till när jag städar ur buren. Billig och funkar jättebra. Vattnet byts varje dag. Sandbadet kan vara till både och. Maten får aldrig ta slut, så fyll på lite innan. Hon känner sig nog inte trygg i hagen. Sätt in ett stort Hjul eller platta.

Mvh
Mig

Roya
2020-05-09 15:13
0

Okej tack för svaren!

Roya
2020-05-09 15:14
0

Glömde ställa två frågor Om jag vill ta ut min hamster ute lite måste jag ha en koppel till den och finns det hamster koppel? Och andra frågan är om man behöver borsta hamsters päls?

91Marran
2020-05-09 15:17
0

Koppel är inget bra. Man måste sätta det så hårt att hamstern kan bli skadad. För hamstrar är bra för att kunna smita ut genom små saker. En Hybrid behöver inte borstas.

Mvh
Mig

Roya
2020-05-16 11:19
0