Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 334 ggr
feliciaaw
0

Naturligt strö

Jag har just nu ett akvarium till min guldhamster fyllt av hampaströ, skulle vilja få till en ganska naturlig Bur så undrar om man skulle kunna använda reptilbark på en del av buren och även kombinera Sand och hampaströ så att han får lite olika underlag? Vill kunna fylla akvariet ganska bra då han är en riktig grävare så tips på vad man kan ha för underlag samt vart det är billigt att köpa mottages gärna! :)

Robbo&Breton
0

Så klart kan man använda ”reptilbark” till hamsterns Bur. Sand bör man inte ha i hela buren eller utblandat med strö. Men ifall din guldhamster gillar gräva så kan du ha ett lite större sandbad eller kanske en grävlåda där man kan ha Sand eller torv (jord), eventuellt något gräv vänligt strö. Och då förutom sandbadet/grävlådan i buren så kan man ha något gräv vänligt strö. Jag använder hushållspapper som bomaterial men ibland så blandar jag ihop det med ströet, för att få det lite mer ”luftigt” och då blir det enklare att gräva i.Man kan med fördel blanda olika sorters strö för att få till ett ”bra” och gräv vänligt strö.