Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 494 ggr
Elsa0055
2020-04-26 10:04
0

Hamster blöder

Hej det är så att min hamster har varit förkyld så jag separerade honom från mina andra hamstrar så att han inte ska smitta dem andra, nu när han är frisk igen skulle jag lämna tillbaks honom från transportburen till den stora buren och då började dem 2 hamstrarna som inte var sjuka attackera den hamster som hade varit sjuk så de började bråka o jag la honom vara inne där i 1 min och sen plockade jag upp honom för att han skrek liksom så jag kollade till honom så att han inte skulle ha fått några sår men det hade han fått, han började blöda lite på underlivet, det var inte jätte stor sår nej men det var pytte lite blod. Så nu undrar jag om jag ska ha honom i en annan Bur där han är helt ensam eller ska jag försöka att ligga ner honom med dem andra två hamstrarna och hålla koll så att dem inte bråkar. Är väldigt tacksam för era svar.

Cosmonautens
2020-04-26 11:01
0

Hur länge var dem separerade? De glömmer oftast varandra efter ca 3 dagar tyvärr.

Elsa0055
2020-04-26 12:26
0

Typ 3 dagar, okej men borde jag ligga ner honom så den kan lära känna varandra på nytt?

Cosmonautens
2020-04-26 12:56
0

#2 Vet ej om det kommer funka, men du kan pröva att introducera om dem på nytt. Ska finnas en artikel här om hur man gör!

IsabellsHamsterhem
2020-04-26 13:32
0

Om du separerat dem i mer än några timmar så måste du göra en helt ny introducering! Alltså städa ALLT i buren, sedan släppa ihop dem på en lite mindre yta (t.ex en större transportbur) som är helt neutral. Sedan om de funkar där så kan du sätta in dem i den helt nystädade och nyskrubbade buren och successivt sätta in inredningen.
Allt ska vara neutralt och inte lukta som någon av dem, så allt måste städas!

Även om allt är rent så är det ändå ingen garanti att de kommer funka tillsammans igen :)

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Elsa0055
2020-04-26 14:56
0

Ok tack för svaren