Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållninghybrider
Läst 641 ggr
Emma,tb
0

Omplaceringshamstern? Hur ska han sluta bitas?

Hej! Ska evt om ett tag ta emot en omplacerings hamster.☺️ Det är våran kompis hamster som vi egentligen skulle ta hand om båda två men det gick inte. (Så jag var med när dem köpte honom).😜 Han är från djuraffären då dem inte ville köpa från uppfödare fast jag sa varför uppfödare är bra. Jag ska ta emot honom pga tappat intresse. Dock så har han ju ett problem…han biter fingrarna ganska så hårt men är mest i buren så jag misstänker revirbeteende. Just nu så bor han i en duna mini, men vet inte om jag har möjligheten direkt att skaffa en större samla. 😁 Som tur är så har jag fått dem att ta bort vaddet och saltsten, men han har väldigt mycket godis såsom fröstänger, morot och majs, så börjar bli orolig för hans hälsa. Vet ju egentligen hur man löser det på bästa sätt med hans revirbeteende, men vill ändå ha tips. Tycker detta är jätte spännande då vi redan har en dvärgis och ska få hem 2 st snart och sedan omplaceringen. Så det här blir en början på omplaceringshemmet jag vill starta men dock så kan jag inte ta emot fler hamstrar just nu.🙄 Tack på förhand!❤️

Cosmonautens
0

När jag hade en hamster med revir beteende försökte jag att hålla på i buren dagligen, lyfta på leksaker, lägga tillbaka, platta till strö, fluffa upp det igen och hålla på att låta i buren när hon var vaken. Samtidigt försöka erbjuda något gott medan och efter. Det funkade för mig och hon blev av med beteendet ganska fort, hon bodde också i en mini duna till en början, men efter hennes revir beteende försvann fick hon flytta till samla, sen en Bur på 100x80.