Välkommen Selma! ❤️
Ser att den är lite mörkgrå. Vilken art? :)
Min lille var hälften så gammal när jag fick den.😂💕
#1 fick bara veta att det är en dvärghamster av personen jag köpte henne av.
Jaha, men vet hon vad det är för art? Köpte hon den från en uppfödare borde hon veta. dom flesta gångerna får man ju veta?
https://www.pinterest.se/pin/546624473500465136/ Här finns lite bilder
Varför har du bara en? :)
Mvh
Mig
Hon är väll ny hamsterägare? Då är det nog lite svårt att ta hand om ex 4 hamstrar samtidigt. :)
Jo men det ser ut som en dvärg och de ska bo minst två och två.
Mvh
Mig
Buren ser väldigt fin och rolig ut! ;)
Ja men till att börja med?
#8 Visst säger lagen så. Men ibland går det inte. Uppfödaren kanske tipsade om att börja med en? Det kan bli bråk mellan 2 hamstrar i samma Bur.
Eller fler såklart.
#11 Nej, man börjar definitivt inte med en.
Man börjar med två som lagen säger och om det inte fungerar så får man sära. De gången man inte följer lagen är under speciella omständigheter, exempelvis att hamstrarna bråkat.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Håller med Cireea. Lagen går i första hand. En hamster är inget man testar med om det är kul eller något som passar en. Att skaffa hamster är som att skaffa en hund eller katt. Ett seriöst livslångt åtagande. Jag rekommenderar inte hamster till någon under 16år. Man måste kunna förstå allvaret, ha några tusen på sparkontot och kunna följa de råd/lagar som gäller kring hamstrar. Hamstrar kräver mycket mer skötsel än man tror. Att ha två dvärgar ihop innebär att man har en Bur större än en miniduna. Helst större än en 130samla. Om man är under 16år ska en vuxen ha det övergripande ansvaret. Det kommer in många här som behöver ta hamstern till veterinären men får inte för sina föräldrar. Hur tänker man då när man skaffade hamstern? En söt gullig sak? Man måste diskutera igenom när man skaffar en hamster vad som gäller. Min första hamster en guldhamster hade ett för litet hus i kanske tre dagar tills jag hittade ett lagligt. Jag var påläst både om skötsel och lagen så jag insåg allvaret och vad som behövde göras. Det är inte många som skaffar idag som är pålästa. Det är därför som detta forumet finns. Är så glad att Cireea är Sajtvärd. Hon är väldigt kunnig och bra på förklara fakta. En hamster är inget garderobsdjur.
Mvh
Mig
#14 Bra uttryckt och tack för dina varma ord! 🤗
Alldeles för många ser hamstrar som slit och slängdjur 😢
#6 den gick inte bra ihop med den andra hamstern hon hade så dem fick bo isär. Blev allvarligt slagsmål mellan dem.
#14 Jag fyller snart 18, så jag vet vad jag gör. Haft hamstrar hela min uppväxt med ett uppehåll på 1 år nu.
#17 Jag tror inte Marran syftade på dig utan generellt.
Jag la in några toarullar och en kartong för jag märkte att hon blev stressad av en stor yta.
Jag är inte direkt något proffs på hamsterarter.😝 Men jag tycker din hamster ser ut som en rysk vintervit med färgen sapphire. Dock bara en gissning. Uppfödaren ska ju ha koll på vilken art hen fött upp om man säger så.
#13 Jag menade inte riktigt så nu när jag ser vad jag skrivit. Men jag tycker att om man är nybörjare och bara vill ha en ska man kanske köra på en guldhamster istället. För dom ska ju vara ensamma.
#13 Jag menade inte riktigt så nu när jag ser vad jag skrivit. Men jag tycker att om man är nybörjare och bara vill ha en ska man kanske köra på en guldhamster istället. För dom ska ju vara ensamma.
Är det från en djuraffär. Gissar på det eftersom att det bara är en. Utan stamtavla räknas den som Hybrid dvs en blandning mellan rysk vintervit och campbells. Campbells och rysk vintervita har olika ryggar vilket kan bli ett lidande och dem komineserar på olika sätt vilket gör att dem har svårt att hålla sams. MEN det är ändå lag på att dem ska vara mist två stycken eftersom att dem är flockdjur. Kan du berätta för mig varför den är ensam och vart den kommer ifrån? Annars är det en fin Bur och en söt hamster.
#23 Innan du skriver är det bra om du läser igenom kommentarerna.
#24 har läst men fattar inte vad du skriver😉
#25 Linn menar att hon fått sin hamster från en kompis. Och dvärgen klarar inte av att vara med andra hamstrar den bråkar, så hon vet säkert inte om den är från affär eller uppfödare. Det blir ju slagsmål och man kan ju inte fortsätta ha dom i samma Bur. Jag hade också 2 stycken dvärghamstrar innan men dom bråkade som jag kunde inte ha kvar den ena.
#25 Linn menar att hon fått sin hamster från en kompis. Och dvärgen klarar inte av att vara med andra hamstrar den bråkar, så hon vet säkert inte om den är från affär eller uppfödare. Det blir ju slagsmål och man kan ju inte fortsätta ha dom i samma Bur. Jag hade också 2 stycken dvärghamstrar innan men dom bråkade som jag kunde inte ha kvar den ena.
#27 Ok då förstår jag.🙂
#26 precis. Tack!