Hamstrar
Vad är det för art du har? (Heter art inte ras) :) Vilken färg har den?
Mvh
Mig
Rysk vintervit dvärghamster
Har du bara en hamster?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
jq
Ja”
Min förra dog (av ålder)
#0Det har jag med haft en. Kanske fler men de är omplaceringar så utan att jag fått härstamningsbevis, så får jag kalla dem hybrider. Det är en trevlig art.
Mvh
Mig
Har verkligen vv den färgen? Inte så insatt längre tydligen. :)
Mvh
Mig
Jag skulle köpa två och ha dem i samma Bur men dom skulle bråkat och det skulle inte funkat så ger hon extra mycket kärlek så hon inte känner sig ensam eller är ”uttråkat” men funderat på att köpa en Guldhamster ett tag nu
#8 Tror inte det är någon vv-färg 🤔
Vad står det för färg i stamtavlan?
Hur vet du att de skulle bråkat? Jag har haft hybrider ihop. Hade fyra ihop ett bra tag, tills de dog en efter en. Hybrider anses svåra att hålla ihop om man jämför med vv eller Campbells
Mvh
Mig
Påminner lite om mandarin, det lilla man ser och det är ingen godkänd vv färg. Skulle vara kul med en bättre bild.
Mvh
Mig
Jag följer Victoria ranchel och min kompis hade först 2 hamstrar samma art två dvärgar och dom bråkade så den ena dog sen när den andra dog skaffa hon två till samma art dom bråka också
Raechel****
Ska jag lägga upp en till bild på min hamster ? 91marran
#16 gör det :) spännande att se
Mvh
Mig
Jag radera lite dubletter bland inlägg 😃
Sen så är det lag på att dvärghamstrar ska bo minst två om det inte råder speciella omständigheter. Exempelvis att man haft två tillsammans men att dom började bråka, då är det OK att sära och sätta dom ensamma.
Din kompis, köpte hon från en seriös uppfödare och fick stamtavla på sina hamstrar? Eller köpte hon från butik?
Ja , hon köpte från en uppfödare i stan!
Vad har den för färg i stamtavlan? Så söt! <3 Blev sugen på hamster igen nu. Men jag har haft över 20-25 och det räcker.
Mvh
Mig
Detta var dock 4 år sen så kommer inte ihåg om hon fick stamtavla men hon köpte hos en uppfödare
Jag är inte helt säker nu men jag tror pedal (är riktigt osäker)
Vad står det i din hamsters stamtavla?
Mvh
Mig
Pearl?
Mvh
Mig
Men de va nåt sånt har nästan ingen koll har säkert fel men
Inte lätt att veta allt
Mvh
Mig
Hah känner mig så dum
Går man in på shf så finns inte den färgen din hamster har bland de bilder som visas. Får låta en uppfödare bestämma om jag har fel eller inte.
Mvh
Mig
#32 Nej då. Det behöver du inte göra.
Mvh
Mig
Men har du en hamster nu idag?
Jag fick avliva akut hemma för två veckor sedan. :( Känner mig sugen men jag har tillräckligt med djur. Det kan ju vara dyrt med hamstrar också. Jag har mycket sparpengar, men de äter de andra djuren upp. Måste ju ha typ minst tretusen undanlaggt för en hamsters veterinärvård och omkostnader. Man vet aldrig om man blir av med sin inkomst, så det är bra att ha lite att ta av.
Mvh
Mig
#37 Vilken underbar färg!
Mvh
Mig
Ja stackarn:( får jag fråga varför behövde du avliva din hamster? Beklagar.. Jaa det är ganska dyrt jag spenderar minst 300 kronor i månaden ”sand,carefresh,mat,leksaker något att tugga på för hennes tänder så det blir ju en del..
Å så gulliga cireea🥺❤️
Ögona😍😍😍
Får återkomma med dom tre flickorna som inte kommit hem än 😃
Inväntar en Silvergrå umb, en Creme satin och en Offwhite rö
Oj vad många kostar det inte en del med så många hamstrar
91marran jag beklagar får man fråga varför behövde h”n avlivas ? Jaa det är dyrt med hamster i månaden spenderar jag säkert 200-300 kr för min hamster måste nog tänka mer på vad jag köper och inte
Hon vinglade fram och hade haft svårt att gå från och till. Hade henne på safebed, för att underlätta för henne. Hon åt dåligt och var på väg att ge upp. Att åka till veterinär och betala 750:- plus en mycket stressad hamster känns inte bra. Så är det bättre att göra det själv. Då är stressen i fyra sekunder ungefär om man är riktigt snabb. Hon åt en liten tesked på två-tre dagar och då hade hon ett stort matförråd. Jobbiga beslut det där. Aldrig vänjer man sig.
Mvh
Mig
Det är bra att du lägger pengar på din hamster. Det billiga är inte alltid bäst. Carefresh är ett väldigt bra strö och värt pengarna.
Mvh
Mig
#47 Det kostar, men inte särskilt mycket enligt mig. 😛 Köper mycket mat och mycket Bottenmaterial åt gången så det håller några månader i taget.
Det här är väldigt få jämfört med vad jag brukat ha. 😂
Tror jag som mest haft upp mot 50-60 djur hemma samtidigt, med ett par kullar inräknat så dom var ju inte permanenta utan flyttade till sina egna hem när dom blev tillräckligt gamla för det.
Har precis startat upp min avel igen, så det här är bara början. Har planerade kullar i år så jag räknar med att det blir ett gäng till innan året är slut.
Nej.. vad synd:( men kan man avliva dom själv hemma visste inte det?
Namn: Cosmonauten's Amberjack Art: Campbell dvärghamster Färg: Opal
Namn: Roslagens The Love Boat's Gertrude Art: Campbell dvärghamster Färg: Agouti mottled
Gulliga
Gulliga
#52 Det kan man. Men man måste veta vad man gör så det går snabbt, annars så blir det en riktig pina.
Mvh
Mig
#52 Vissa personer föredrar att avliva hemma, om det är akut eller att man anser att det är bekvämast för djuret att få somna in i trygg miljö.
91marran jag menade pearl det stog pedal hah men jag tror de va pearl ”osäker som sagt”
#62 Ser inte ut som en pearl-variant.
Är hamstern registrerad i någon förening?
Färg: Dark Grey
Art: Campbell Dvärghamster
Hur många år? 5 månader
Namn: Luvax Charcoal
Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/
Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/
Färg: Blue
Hur många år? 4 månader
Namn: Luvax Avery
Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/
Färg: Red Eyed White (REW)
Hur många år? 7 månader
Namn: Luvax Lobelia