Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 561 ggr
hamsteryoggi
12/18/19, 10:20 PM

Lat hamster?

Jag har haft min hamster i snart ett år. Han blev ett år gammal i november och jag tycker att han alltid har varit lite lat. Han vill inte vara ute länge alls och vill helst bara in i buren igen där han mest sover. Ibland hör jag honom på nätterna men innan jag ska sova kollar jag alltid till honom och då vill han mest vara ifred. Kan det bero på att jag bytte Bur? När han hade sin förra Bur som var mycket mindre kom han ut när jag kallade på han och ville gärna få en godbit, men även då gillade han inte att vara ute länge. Han accepterar gärna godbitar men tvekar på att komma ut ur huset för att ta dem om jag försöker leda ut honom. Jag brukar bara ta ut honom en gång per dag och det är oftast inte länge då jag märker han blir stressad. Vissa dagar hinner jag inte ta ut honom heller.

Annons:
Cireea
12/18/19, 10:38 PM
#1

Jag upplever att framför allt hanar tenderar att ha en liten mer "laid back"- personlighet och tar det gärna lugnt. 🙂 Han kan helt enkelt bara vara en sån hamster som inte vill göra så mycket, utan bara är och trivs i sin Bur

Är du däremot orolig för din hamsters mående bör du uppsöka veterinär.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

hamsteryoggi
12/19/19, 7:36 AM
#2

Själv tycker jag att han alltid har varit så här så jag tror inte det är något farligt! Han gillar inte att bli klappad så mycket heller men jag gör lite i taget och får han att vänja sig allt mer. Tack!

Upp till toppen
Annons: