Har han fått mask?!
Hej Tog upp min guldhamster och lät honom springa i min sång och han bajsade och då såg jag att det va typ en liten vit/genomskinlig cenitimerlång liten sak som var i hans bajs såg ungefär ut som en fiskelina Såg äger att det var en sån som stack ut från hand rumpa Kan man behandla detta om det år mask? Ska in till veterinären imorgon och avliva ena hamstern då hon fått en tumör och tänkte att man kunde ta det med honom på samma gång Och kan det smitta till människor?
Så bra att du tar den till veterinären. Så länge du tvättar händerna noga så ska det inte vara någon fara.
Mvh
Mig
Bäst hjälp får du av veterinär vid det här läget. Som #1 säger så var noga med hygienen så är det nog ingen fara.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Kan det smittas till människor? Och eftersom jag har 2 hamstrar till i samma rum bör jag avmaska dom då också eftersom jag håller på med alla efter varandra ( tvättar självklart händerna inan varige ) Men tänkte eftersom jag har samma kläder på mig och alla får springa på min säng
Ja du bör avmaska alla om det är mask.
Mvh
Mig
Nästan alla maskar är artspecifika, dvs de håller sig till en och samma art. Det är högst osannolikt att masken kan smitta till människor, däremot vet jag inte om den kanske smittar mellan olika hamsterarter?
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Ska ringa veterinärer imorgon kl 08:00 när som öppnar och boka tid till curre och mini imorgon och se om jag behöver avmaska avmaska 2 hamstrarna också
#6, Bra! Fråga vilket preparat du ska använda också, apoteken har inte alltid så bra koll på läkemedel för djur.
TS, hur har det gått idag?❤️
Ringde veterinären och dom tyckte vi kunde avvakta med båda hamstrarna Eftersom att lilla mini lider inte ah det super mycket Och Curre ville dom vara 100% säkra att det va mask och inte nått han fått i sig eftersom medecinen är ganska stark Sp vi ska hålla koll på båda u det helgen och blir mini sämre och vi är säkra på att det bas mask sol Curre har så får vi komma in på tisdag
Men vänta här nu… den ena hamstern har en enorm tumör?!
Att låta den hamstern fortsätta leva med tanke på det du beskrev är djurplågeri rent utav. Hon skriker när man tar i henne, hon kan inte tvätta sig själv och bits.
Hur kan man ens som veterinär be någon avvakta?! 😡
Nej, jag hade avlivat oavsett vad veterinären sagt. Hamstern lever inte ett värdigt liv just nu, hon lider!
Tycket också det va väldigt konstigt ringde dessutom till 2 olika vetärinärer och fick samma svar hos båda Den smådjurskliniken som låg närmast oss har inte tid förens på tisdag så tar nog den tiden Och det enda hon gör på dagarna/nätterna är och sova,äta och gnaga på sitt trähus Och för 1 vecka sedan så sprang hon för fullt i sitt Hjul på nätterna så man märker ju att hon inte mår bra
Ska även bort nästa vecka och ska såklart ha hamstervakt som är rädd för hamstrar men kommer och ger dom mat och vatten och skulle inte vilja utsätta varken hamstern eller min vakten att hon dör när jag inte är hemma
Jag hade skitigt i om de har tid eller inte. Jag hade åkt dit ändå.
Mvh
Mig
#13 håller med, hade också åkt in akut.
Ja, för att vara krass och med risk för att låta okänslig så kanske de inte har tid eller kompetens för att undersöka och behandla en hamster - men här handlar det sannolikt om en avlivning. Det borde de hinna/kunna göra när det är akut. ❤️
Har själv åkt in akut. Åk direkt!
Mvh
Mig