Samla låda
Hej! Jag hade tänkt göra en ny Bur till min hamster av en samla låda, men här är broblemet. Den kommer vara under mitt bord och den är nästan lika hög så locket kommer inte gå att ta av,och jag kan inte flytta fram lådan när jag ska öppna för att den kommer ju sitta ihop men min andra Bur genom ett rör. Hur kan jag göra så det finns som typ en dörr som man kan dra ner i framsidan av buren men som hon ej bara kan putta ner och sen rymma. Helst utan galler!
Ska hålet vara på kortsidan eller långsidan av lådan?
Om du har öppningen på långsidan kanske dessa videos kan hjälpa dig. 🙂
How To Make A Bin Cage! | DIY Sliding Door *Feature* | DIY Pet Cages For Rodents och How to Make a Bin Cage! | DIY Sliding Door 2.0 | Pet Rodent Cages
Jag tror du inte kommer undan med gallret då det behövs ordentligt med ventilation så luften kommer in i lådan.
Vet vissa som använt gallret från sen sån där gallerhage som lucka och sen satt fast med en låshake…eller två. 😂
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#3 vi ska borra hål i locket och sidorna såklart,jag förstår att hon behöver mer luft en bara från dörren haha❤️
#1 #2 jag ska ha på långsidan, och detdär verkar vara bra men att det är typ plexiglas istället för galler kanske?
#2 nu är det så att jag kanske inte hittar såna och det är ju svårt att ändra det till plexi glas men något sådant hade iallafall vart jätte bra, om jag kan hitta/komma på något sånt.
Jo, tror att kan vara svårt att hitta just det han använder, men nu har du någon idé på hur du kan göra om du hittar saker till det. Enklast tror jag att du gör ett hål som och sätter en eller två luckor på (lite som denna bur klicka här). Du kan välja själv hur du vill att luckorna ska öppnas beroende på hur buren kommer att stå genom att sätta gångjärnen på den sida som passar dig bäst. 🙂