Min hamster SMULAN
min hamster smulan har Ă€ntligen slutat att bitasđ hon Ă€r bara 11 v. gammal
Bild raderad pÄ grund av upphovsrÀttsskÀl
Kul att hon ser ut som hamstern pÄ bilden, men man fÄr inte ta andras bilder. Om du inte frÄgat om lov sÄklart :)
ska jag radera bilden? eller fota sjÀlv
#3 Jag köpte bara en och jag vet inte hur mÄnga man ska köpa
#3 Enligt lagen Àr det minst tvÄ. Du kanske missade det nÀr du lÀste pÄ :)
Mvh
Mig
#3 Har du lÀst pÄ mkt om hamstrar?
Menade #4 och inte #3
Mvh
Mig
Raderade bilden av upphovsrĂ€ttsskĂ€l đ
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Skönt att hon har slutat bitas!
Jag menade #4 inte #3 :)
#5 mÄste jag köpa en annan?
#11 Det verkar vara en hel del som du inte riktigt har koll pÄ. Det Àr jÀttebra att du frÄgar om du Àr osÀker, sÄ att du fÄr tips och rÄd, men till nÀsta gÄng kan det vara en bra idé att lÀsa pÄ lite extra innan man skaffar ett djur. Men som sagt, det Àr bra att du frÄgar. Hoppas du inte tar illa upp, för jag menar absolut inget illa. Lycka till med lilla hamstern :)
#12 tack! jag ska lÄna nÄgra böcker
#13 Jag rekommenderar inte att du lÄnar böcker frÄn exempelvis biblioteket, utbudet Àr dÄligt och mer eller mindre ingen har bra information. StÀll frÄgor hÀr eller ta hjÀlp av en kunnig uppfödare sÄ fÄr du mycket hjÀlp.
Vill du absolut ha en bok sÄ rekommenderar jag Hamster Lopaedia, den Àr dock pÄ engelska men otroligt vÀrdefull att ha.
Intressant att det Àr lag pÄ att ha minst 2 dvÀrghamstrar tillsammans i Sverige, Àr det nÄgon som vet om samma gÀller i andra lÀnder?
I bÄde England och Spanien dÀr jag bott och bor finns inte en sÄdan lag, och sökte runt och fann inte nÄgon lag om det i NederlÀnderna heller.
Jag blev riktigt nyfiken nu.
Tror Sverige Àr det enda land som har lag pÄ att dom ska bo minst tvÄ stycken.
MĂ„nga lĂ€nder Ă€r ganska efter med vad gĂ€ller djurhĂ„llning och djurlagar som Ă€r till för att gynna djurenâŠ