Hamster problem
Hej! Fick hem en guldhamster den 23 april, Baloo, och sedan dess har han varit otam och skygg. Har kontaktat uppfödaren och hon säger att det är konstigt att det är så och att ingen annan i hennes guldhamster kullar någonsin varit så, men en annan tjej som köpte Baloos syster har upplevt precis samma sak. Vad tycker ni att jag ska göra?
Det finns inte så mycket du kan göra om uppfödaren inte hjälper dig på något sätt. Eftersom du skrivit om saken i en annan tråd tidigare så vet jag ju lite om bakgrunden och det verkar som att uppfödaren inte riktigt är seriös. 😇
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#1 Nä, precis! Hon verkar inte vara seriös… Hon sa att hon hade hanterat näst intill nyfödda hamster bebbar flera gånger samt att hon använde ett Hjul på endast 20 cm till en guldis som behöver ett större! 😐
Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺
❤️Medarbetare på Hamster ifokus
Det är så himla konstigt! Våra guldars föräldrar måste ju ha varit likadana (rädda, ointresserad och "otama") , kanske därför hon sålde båda föräldrarna…. Jag kommer hem på söndag, får se om jag måste göra om "tämjnings-processen" med Bodil. Jag har inte heller skrivit något mer med uppfödaren då hon inte har så mycket tips eller anledningar då hon inte hört något liknande. Det verkade jätte konstigt enligt henne då alla hennes hamstrar är trevliga/tama. Jag var förut inne på att sälja Bodil till någon som verkligen kan lägga all sin tid till att hjälpa Bodil komma över hennes rädsla, men nu när Timmy dött vill jag inte "förlora" en till om man kan skriva så.. Men jag får se när jag kommer hem hur Bodil beter sig :/
#3 men gud jag visste inte att Timmy hade dött beklagar sorgen, och ja jag förstår dig det där med Bodil men det är nog lättast om du har kvar henne eftersom hon är van med dig och ditt hem nu
Okej, tack för alla svar. #3 Hoppas dem beter sig bättre snart, annars vet jag ej vad jag ska göra haha :/
#4 <3<3 Jo, hon kommer nog stanna då alla i familjen är kär i henne. Bara tråkigt att ha en sådan gullig fluffboll man inte får hålla på med/gosa med. Har hört/läst att guldar mer sitter stilla och är därför enklare att gosa med till skillnad från dvärgar… Men alla hamstrar är ju såklart olika :) Lillemor som är dvärg är hur lugn som helst, kan hålla henne på rygg i min hand en lång stund utan att hon känner sig obekväm.