Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: burartillbehörinredning
Läst 1406 ggr
Eelliiee
1

Mossa, pinnar, stenar osv från skogen?

Hej! Jag skulle jättegärna vela göra min Bur naturlig så att det ser ut lite som i skogen. Vad kan man använda för pinnar, mossa och löv? Ska man lägga in de i ugnen sedan eller frysa de? Går det att använda bark från björk? Undrar också vilken slags jord man ska ha åt de. Är det vanlig blomjord?

AnAnd20
0

Kolla på detta inlägg som handlar om nästan samma sak. 🙂

javascript:nicTemp(naturmaterial?);

Jag har läst att det går bra med jord som inte innehåller någon gödning som t.ex ekologisk blomjord eller reptil soli (borde gå att köpa i en djuraffär). 👍

Eelliiee
0

Jag har varit och plockat mossa, bark,pinnar och löv utomhus nu. Hur ska jag göra för att ta död på ohyra om det nu finns någon? Brinner mossan och löven upp om jag har de i ugnen? Annars hur varmt och hur länge ska man ha de i ugnen? Tål hamstar löv, bark och pinnar osv? Vet ej riktigt vad för sorts pinnar och löv osv som jag plockade.

Eelliiee
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är vad jag har plockat. Säg gärna om det är något som jag inte ska stoppa i buren :)

91Marran
0

Ek och barrträd är giftiga. Även träd av stenfrukter.

Mvh
Mig

Eelliiee
0

Ojdå. Blev lite besviken nu för vet ej riktigt om barken osv är ek men tror inte det. Tycker ni att jag ska ta bort det? :( Isåfall så gick jag i snökaos i onödan…

91Marran
0

Mossan är okej men bladet längst till upp till vänster är ek.

Mvh
Mig

Eelliiee
0

Har haft allt förutom löven (tror att jag skippar de) i ugnen på 75 grader i ca 1 timme nu. Är det säkert att ha det i buren då?

91Marran
0

#7 Det ska det vara :)

Mvh
Mig

Eelliiee
0

Okej tack så mycket :D