Hamster iFokus

Hamster

Etikett: hamster
LĂ€st 1250 ggr
Martyvonparty
2

Upphittad hamster omplaceras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! đŸŒș

Jag har under de senaste 2 mÄnaderna tagit hand om en upphittad hamster. Hon Àr funnen i Rotebro, Sollentuna kommun i Stockholm. Trots flera annonseringar har ingen Àgare Äterfunnits och av hamsterns skick vid upphittandet att döma har hon varit ute en lÀngre tid.

Vid upphittandet var hon mager, hade smutsig och tunn pĂ€ls, halva örat bortgnagt, Ă€rr runt ena ögat samt pĂ„ lĂ€ppen, 

Nu har hon Ă€tit upp sig och Ă€r fin i bĂ„de kropp och pĂ€ls! Jag tror Ă€ven att hon Ă€r av Ă€ldre dagar dĂ„ hon inte Ă€r lika stark i kroppen som min andra, unga, guldhamster. 

Jag har tyvĂ€rr inte riktigt den tiden hon krĂ€ver eller plats att ha henne. För tillfĂ€llet bor hon delvis i ett större akvarium, ca 65x43x43 cm och delvis i en Detolfbur. 

Det Àr inte akut att hitta nytt hem Ät henne och jag har dessutom nÄgra krav.

Jag vill att hon ska:
- Ha en stor rymlig Bur, helst i storlek med Detolf dĂ„ hon annars blir stressad och rastlös. - FĂ„ dagliga utevistelser frĂ„n buren. Antingen springa löst eller i hamsterboll. - FĂ„ mycket kĂ€rlek â€ïž

Hon Ă€r underbart snĂ€ll i all hantering, dock vĂ€ldigt sprallig. Hon har aldrig bitit mig och kommer alltid fram ur huset och vill hĂ€lsa. Hon klĂ€ttrar Ă€ven sjĂ€lvmant upp i handen och vidare upp pĂ„ armen om hon tillĂ„ts.  Det finns ingen tvekan om att hon tidigare varit ett ompysslat djur. 

Finns det nÄgon dÀr ute som kan tÀnka sig att ta sig ann henne? Akvariumet kan fÄs med + viss inredning, jag önskar dock att det inte blir hennes enda eller permanenta Bur.

Codswallop
2

OT, men hette upphittaren Katarina/Kattis?

Martyvonparty
2

#1 Oj! Det minns jag inte. Jag hade mest kontakt med dottern till kvinnan jag hĂ€mtade henne hos och hon heter Ellinor A. :) 

De hittade nÀmligen hamster nÀr den sprang in genom deras öppna altandörr och in i vardagsrummet med hunden tÀtt efter.

Codswallop
2

Ah, dÄ Àr det inte samma! En slÀkting i Sthlm-omrÄdet hittade en liten tjej för ett tag sedan, de var vÀldigt lika. Hoppas den lilla krabaten finner ett fint hem. <3

Jelly the hamster
0

TyvÀr har jag inte nÄgon plats men du Àr guld vÀrd att du tog hand om henne! Vet att mÄnga utliga mÀnniskor typs kulle fotat henne och gÄtt sin vÀg! Hoppas att di hitter ettt nytt, bra hem Ät henne! <33

tiger tok
0

#4 hÄller helt med!!

Martyvonparty
0

SjÀlvklart tog jag mig ann den lilla krabaten! :)

Hade en Bur över och massor av mat och kĂ€rlek att dela med mig av.. tyvĂ€rr kĂ€nner jag att hon Ă€r alldeles för krĂ€vande för mig
 đŸ˜•

Sen behöver hon nog ett besök hos veterinĂ€ren med sitt öga. Ärrbildningen runt ögat irriterar henne vilket gör att hon kliar sig dĂ€r.. Detta orsakar dĂ„ blodiga sĂ„r och svullnad runt ögat
 Jag tvĂ€ttar rent med koksalt varje dag + smörjer in omrĂ„det ikring med lindrande salva..

TyvÀrr Àr det inget jag har rÄd med att göra för tillfÀllet.

Moast
0

Åh vad synd :( Skulle gĂ€rna tagit henne, men dĂ„ jag redan har tvĂ„ och satsar pĂ„ att starta en omplacering funkar det inte riktigt. Det bĂ€sta för henne nu Ă€r nog om hon slipper flytta mer :( Hoppas hon hittar ett bra hem!

Fannyshamster
0

Sync at hon Àr sÄ lÄngt bort:((

IF the way don't go right, go left