Gräver inte
Hej, jag bara undrar, är det normalt att ens hamster inte gillar att gräva så mycket? Jag ser överallt att det står att hamstrar älskar att gräva osv, men det enda min gör är att samla ihop lite strö till sin sovplats och det är det. Har en stor sandburk jag sätter han i ibland som han kan gräva i om han vill och precis gjort en grävlåda som jag lagt strö i, men han ville inte gräva i den heller, har aldrig sett han gräva i sin Bur heller… Ska de gilla att gräva eller är det en smaksak?
Det är inget konstigt alls! Har haft flera hamstrar genom åren som inte direkt brytt sig om att gräva. 🙂
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Min hamster älskade att rulla i sanden för att rengöra sig och använde den som pissoar men annars grävde han aldrig. Det är väldigt induviduellt helt enkelt :)
Bra, då är det inget att tänka på då ;)
Jag har haft en grävtokig hamster och en som inte brytt sig speciellt mycket om grävhörnan alls. Helt normalt att det varierar från individ till individ :)
Tage grävde massor i början i hela buren och sin grävstuga och nu har han helt slutat med det grävandet, tog ut hans grävstuga igår då den bara tog plats och nu kan vi sätta in annat roligt!
Han gillar dock fortfarande att gräva i finkornig chinchilla Sand så har satt in en fyrkantig större plastlåda så han kan rulla och gräva och ha sig och de är uppskattat.
Så blir han ren och fin också 🙂
Men annars inget grävande i buren i allmänhet, han har sin lilla " håla" där han gräver ner sig och sover men annars inget. Hjulet är det som gäller nu och springa och kolla på andra saker i lägenheten.