Hjälp med hamsterhage
Jag har länge försökt komma på hur jag ska fixa en hamsterhage, men lyckas aldrig. Springa fritt i badrummet : mitt ena badrum har massa möbler där hon kan klättra och klämma sig. Mitt andra har typ massa silikon i kanterna som hon gnager på. Hage av kartong : prövat men det blev bara konstigt. Det blev massa glipor osv. Badkar : har inget badkar. Tänkte om jag hittar några stora kartonger hemma kan jag sätta ihop dom. Hittat en stor kartong men den är inte tillräckligt stor för att endast ha den som lekhage. Vill INTE använda ikea samla låda då jag anser att dom är för små för lekhage. Kram
Plexiglas? Skruva ihop några träskivor? 🙂
Finns flera som visat upp sina hagar i tidigare inlägg som liknat detta, sök på sajten så hittar du några tips och idéer.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Man kan ju köpa sånna gallerbitar (glömt vad det heter haha) som man sätter ihop till en lekhage, men har hört att de är lite dyra, men vill du ha något hemmagjort?
Kan även passa på att fråga, ni som har trähjul här ni hur det "swishar" ? :) typ lite som om det blåser :)
Kan även passa på att fråga, ni som har trähjul här ni hur det "swishar" ? :) typ lite som om det blåser :)
#4 ja jag har det och det är inte 100% ljudlöst ;) men tycker det är ett lugnande ljud av någon anledning så stör mig inte på det :D
Jag hade en hylla från IKEA (finns billigt second hand) som jag lagt ner och plockat ur hyllplanen :3
Använder mig av Ikeas minsta expedithylla men satt inte dit hyllplanen. Perfekt tycker jag.
#9 menar du den med 4 hyllor? Som är en kvadrat?
Jag gjorde en av hyllplan, 20 kr/st från ikea och satte ihop med silvertejp, går lika bra med gångjärn men körde på den snabbare versionen haha.
Den har hållt sig länge och hamstrarna kan lämnas utan uppsikt en längre stund sålänge den är hamstersäkrad🙂
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
#10 Ja precis