Gnager
Hej alla! Min hamster ÄLSKAR totalt att vara ute och är så lycklig. Så därför har han börjat gnaga på takgallret så fort jag släpper ner honom i buren igen. Han kan hålla på väldigt länge och sedan tar han en paus för att komma utoch gnaga igen. Han slutar inte förrän jag tar upp honom och då blir han typ överlycklig. Vad kan jag göra? Han har inget Hjul så det borde jag köpa så kanske han springer istället? Vilket Hjul rekommenderas? Blir ju orolig för att han ska ramla och slå sig :( Jag har en duna mini och tycker den är lite liten men jag har inte råd med att köpa en större och mina föräldrar vill typ att jag och min syster ska ha likadana för annars kommer hon bli avundsjuk…. Hjälp!
Är det en dvärg hamster eller en guldhamster?
Det jag har märkt är att dem gnager mer på gallret när dem ser dig.
Skulle du lämna den ensam i en timma så kommer den sluta gnaga på gallret pga. att den blir uttråkad.
Eller så skaffar du en plastlåda från IKEA, problem solved :P
#1 och #2 Han är en rysk vintervit dvärghamster och jag har många rör i buren, en "Borg" flera hus gngarstång ett stort sandbad och morötter gömda på olika ställen och rejäla högar han kan gräva i. Tänker byta ut ena husets plats mot ett springhjul men har du något som du kan rekommendera för jag vet inte vilket jag ska välja. Finns det något mer du tycker skulle vara bra att ha i buren? #3 Ja han gnager mest när han ser att jag är där men på natten har pappa märkt att han kan hålla på jättelänge. Det hörs ju ganska mycket :)
#10 Tack för hjälpen! Tyvärr har jag redan hunnit klicka hem ett Hjul till min lilla :) Det blev en running disc då recensioner på den var bra. Han gnager otroligt mycket nu. Hela färgen på takgallret är borta så jag kände att jag måste få tag i ett Hjul snabbt. Köpte även någon slags klätterställning som kunde hängas i taket så han kan klättra på den istället :)
#10 Förresten vad är det som är till vänster om hjulet på bilden?
Det är en liten klättervägg som jag har sattit upp så han kan gå upp på sitt hustak :) En stor uppskattning från Ior, så så sätt får han utsikt över hela mitt rum :)
#9 Vart har du köpt den, har nämligen försökt bygga något liknande så att min hamster kan komma upp på taket av hans Borg :)