Hamster iFokus

Hamster

Etikett: hamster
LĂ€st 1743 ggr
Flippisen03
2015-06-28 20:37
2

Hamstrar

Hej🙂

Jag undrar en sak som jag inte hittar pĂ„ internetđŸ€”

Min kompis sÀger att hon tvÀttar sin hamsterbur nÀr den luktar kiss, har det gott för lÄngt dÄ eller ska man vÀnta tills den luktar illa??

Imasy
2015-06-28 20:42
0

StÀdar man med en veckas mellanrum tycker jag inte det Àr för sÀllan, men ja, det brukar lukta lite kiss i buren redan dÄ.

Scorpio97
2015-06-28 20:43
0

Enligt mig har man vĂ€ntat för lĂ€nge dĂ„. NĂ„gon enstaka gĂ„ng har det hĂ€nt att det luktat nĂ€r jag stĂ€dar, men dĂ„ anser jag att jag har slarvat. För hamstern blir ju lukten ganska instĂ€ngd och det kan ju inte vara sĂ„ roligt om ens hus luktar kiss direkt, varken för hamstrar eller mĂ€nniskor. 

Dessutom tar det inte sĂ„ mĂ„nga minuter att stĂ€da en hamsterbur. Luktar det varje gĂ„ng man stĂ€dar, sĂ„ kanske man ska fundera pĂ„ att stĂ€da oftare. Finns ingen anledning till att vĂ€nta tills det luktar. 

Sen Àr det skillnad pÄ lukt och lukt. Min mamma anser alltid att det luktar hamsterkiss nÀr hon kommer in i mitt rum (Àven nÀr jag nyss stÀdat), enligt mig luktar det bara hamster. Men stinker det kiss har man vÀntat för lÀnge.

//Jessie

Lexie82
2015-06-28 20:48
0

Nu har ju jag mest erfarenhet av dvÀrghamstrar, men jag upplevde att det började lukta ganska fort av hanarna, medan det tog lÀngre tid i honornas Bur, trots att de var fler. Jag gjorde rent en gÄng i veckan ungefÀr. Tidigare om det började lukta.

Fast jag mÄste bara frÄga. NÀr du sÀger "tvÀtta", menar du dÄ stÀda som att byta spÄn och sÄnt eller att din kompis tvÀttar buren med vatten?

Adha
2015-06-28 23:52
0

Jag brukar stÀda buren varje vecka. Buren luktar kanske lite kiss ibland men det Àr ju för hamstern kissar i spÄnet och det Àr ju kvar. Med en veckas mellanrum kommer allt bli bra.