Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 505 ggr
[HammyPaws]
2015-05-20 20:17
0

Lekhage

Min guldhamster verkar inte vara så förtjust i sin lekhage. Jag har en stoor hage och fyller den med alla hans leksaker (vilket inte täcker ens 1/3 för hagen är så stor) men han går in i huset och somnar efter 10 minuter. Kan det vara så att det räcker för honom? Han har en ganska stor Bur så den kanske är roligare… Dessutom brukar jag få väcka honom (prassla mycket i buren m.m) för att han ska vakna, för annars vaknar han inte förrän efter kl 12 och då kan jag inte ha ute honom tyvärr. Hur gör ni med era hamstrar?

hamsterper
2015-05-21 15:18
0

han är nog trött när du väcker han :/ jag förstår att du inte kan vara uppe mitt i natten och leka med din hamster heller.. min hamster brukar vara väldigt trött när jag väcker han för att leka men han brukar kvickna till efter ett tag :) sen så kan jag även tipsa om springbollar för det tycker min hamster är kul, mem det kan ju vara olika från hamster till hamster. På helgerna brukar jag vara uppe ganska sent och leka med min hamster men det går ju int på veckodagar då jg har skola. Du kanske kat ta ut han ur buren och mysa lite tills han börjag vakna till, då kan du nog ha han i rasthagen. tänk dig själv att bli väckt mitt i natten och gå till en lekpark :') jag skulle vara ganska trött:) ja, jag är ingen hamsterexpert :men hoppas de hjälpte :D

[HammyPaws]
2015-05-21 16:53
0

Jag brukar ha honom i famnen innan jag sätter ner honom :) Ja, jag förstår att han är trött… Men hur ska man göra om de inte vaknar förrän jättesent då? :( Jag har läst att hamsterbollar stressar hamstern.

hamsterper
2015-05-21 20:57
0

Jaha oj det var inte bra att de stressade hamstern:( jag vet inte vad man kan gör för de är ju nattdjur men om du provar att ha han ute i hagen lite olika tider? Prova att ha han ute i hagen direkt när du kommer hem från skola/jobb och se om han ändå går och lägger sig, och prova innan du ska sova, det kanske inte alls blir någon skillnad men du kanske kan prova ;) ♡

Whippet
2015-05-22 15:27
0

Jag brukar bara lyfta på huset och sen va med honom lite, min vaknar runt 19-20 på kvällen nu, eftersom att jag vant honom :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Hermelini
2015-05-23 09:35
0

Min hamster vaknar runt 7/8 på kvällen. Innan dess är det lätt att väcka honom, och han kvicknar till väldigt snabbt.

RegnbågeDino, Du är saknadHjärta10/6 2015 lämnade Dino ossRegnbåge

BlommaSov gott älskade vänBlomma