Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 997 ggr
AnnaCDSG
1

Exentrion's Blush Hour - Bildtråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I fredags kom denna efterlängtade guldhamsterflicka hem till mig!
Samtidigt kom en söt liten campbellskille men han ska få en egen tråd. :)

Denna lilla tjej heter alltså Exentrion's Blush Hour och är dove satin LH, född 2014-12-16. Jag håller på och funderar på ett smeknamn men har inte kommit fram till något som känns helt rätt, så än så länge kallar jag henne bara Blush eller bebisen. ^^ Men ett riktigt namn ska hon få inom kort!

Hon är väldigt social och vill gärna komma upp i handen. Det fanns inget behov av att ta det lugnt och lära känna sin nya Bur utan hon ville komma upp redan första kvällen och beter sig som om hon bott här hela sitt liv, haha. Sätter man ner handen i buren för att t.ex. ge henne mat så dröjer det inte mer än någon sekund förrän hon kommer och klättrar på handen. Charmtroll! Sen är hon otroligt söt också. ❤️ 

Jag har varit utan hamster i några månader (efter att alltid ha haft hamstrar under 6 års tid) och även om några månader inte är så lång tid så har det varit väldigt tomt, så det känns underbart att ha två små glada, spralliga pälsbollar här hemma nu!

Tack Monica för en jättefin liten tjej! 😍 Och tack till Emmy som var så snäll och tog hand om henne i en vecka! :)

AnnaCDSG
1

😃

AnnaCDSG
1

Lilla nallen. ❤️

UlrikaD
0

Vilken sötnos, grattis:)

AnnaCDSG
0

Tack så mycket, Ulrika! 😃

Frosstis
0

Men vilken underbaring!! så fin färg!

AnnaCDSG
0

#5 Tack! Jag älskar hennes färg! :D Har aldrig haft en dove tidigare.

nakuta
1

Grattis till fina tjejen har henne syster här hemma, hon kom hit här i lördags, Unfrost My Heart, super söt och gosig hon med :D

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Odette
1

Åh, vilka härliga bilder du fått på henne! Så kul att höra att hon är så framåt och trevlig lilltösan. Skönt när de beter sig precis som om inget har hänt 😃

Jag försöker komma på ett bra tilltalsnamn till brorsan, Wind Million… men har inte heller kommit på nåt bra än. Skrotbollen är det enda, men jag hade ju velat ha ett hyfsat vettigt namn haha. Man kan ju fråga sig varför man döper dom till saker man ändå inte kan kalla dem 😛

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Fiona1234
0

Ååh, alldeles underbar ❤️

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

nakuta
1

#8 det är bara för man ska göra det svårt för sig själv hela tiden ^^

Amor vincit omnia

CamillaS
0

Åh vad kul att du fått hem henne nu, jättesöt pälsboll! 😍

Zaviie
0

Oj vilken sötnos! Och så fina bilder 🙂

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Mirre395
0

Helt underbar! Hennes nos är otroligt söt för att inte tala om ögonen!:) Jättefina bilder du lyckats få på henne också!

Deviance
0

Åh hon är så fin!

hamstrar & fotografering

Kiwirufs
0

Åh vad gullig hon är!

Odette
0

#10 Jag tror banne mig att det är därför ! Lätt å va efterklok 😃

_

AnnaCDSG
0

Tack alla! 🌺🙂

#7 Ja, jag hörde att du skulle ha skp-flickan :) Vad härligt att hon också är så mysig. Hon är så fin med sin "skp-bläs"! Hoppas att hon också får en bildtråd sen - det vore så kul att få följa henne :D

#8 Ja verkligen, det är så kul när dom är så sociala och nyfikna att man kan ta upp dom lite redan från början <3 Hon är sååå go!

Haha, det är svårt med namn… 😮 Jag hade till slut 30-40  namn på listan men inget kändes sådär perfekt. Sen från ingenstans dök det upp ett ord i huvudet nu ikväll, som kändes rätt direkt, och det var inte ens det minsta likt alla andra som jag skrivit upp xD
Men nu har hon ett namn iaf: Humla
Hade bestämt från början att jag ville ha ett namn som var 4-5 bokstäver långt och som innehöll L och U, så det blev ju lite som jag tänkt mig iaf :D

nakuta
0

# 17 Hon kommer få en alldeles egen bildtråd sen, är bara så bottenförkyld så min sambo sköter de små tills jag är frisk igen så jag inte slänger över mina bakterier på dom

Amor vincit omnia

Odette
0

Aww, lilla Humla! Why not 😍

_

AnnaCDSG
0

#18 Åh, jobbigt med förkylning när man fått hem en liten hampis… Hoppas du blir frisk snart! Ser fram emot bilder sen iaf! :D

#19 Ja, det passar henne bra tycker jag. Mjukt och gulligt ^^

#20 Tack Ronja! 😃