Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2686 ggr
AmandaJE
0

Akut hjälp- hamster släpar bakbenen efter sig

Hej, sitter här och gråter just nu;

Min pojkvän myste med min älskade hamster och upptäckte att något inte stämde; han släpar bakbenen efter sig (främst det ena, och det andra lite halvt) och detta har jag aldrig varit med om förut. Jag försöker söka fram vad det kan vara för fel osv men tänkte höra om någon här har erfarenhet av det och kan hjälpa till? Vet inte vad som är fel eller vad jag ska göra, igår sprang han runt hur piggt som helst, piggare än på länge. Han fyller två år på fredag.

Uppskattar all hjälp.❤️

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

LillyAmanda
0

Nog något med hjärnan tycker jag att det låter som, jag skulle rådfrågat vet.

**//Amanda

AmandaJE
0

#1 tack för svar, söker runt men hittar ingen här där jag bor som har öppet imorgon. Ska leta vidare! :(

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Tjeja
0

Kan vara vitaminbrist också.  Sök en kunnig smågnagareveterinär någonstans som kan hamstrar.

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Djurälskaren#4
0

Hejsan! Jag tror att det kan vara förlamning :(

Det kan vara en ärftlig defekt som kan vara ärftlig inom den kullen han föddes i och det finns tyvärr inga botemedel mot sånt, Men det kan bero på att han kanske hade ett för litet Hjul i buren när han sprang?, det kan finnas olika skäl till förlamning. Så det bästa är nog att gosa så mycket man kan med han nu, hoppas att det går bra med han :)

AmandaJE
0

Tack för svaren! #5 läste artikeln, uppfattade dock inte om det gick att 'fixa' eller om de kan leva med det :( Han springer runt för fullt i sängen nu och verkar hur pigg som helst! :/ #4 åh :( Vi skulle fira hans födelsedag på fredag men håller på att göra en liten tårta till honom nu redan ifall att :( #3 googlar och skriver på fb, får hoppas att någon vet om någon. verkar inte vara någon här som har öppet på helger :( Vi har en bra här i närheten, men de öppnar ju inte förrän på måndag :(

www.LesPhotos.blogg.se

AmandaJE
0

Baktassarna och rumpan känns kalla :(

www.LesPhotos.blogg.se

Tjeja
0

oj.. försök håll varm..

och se till att plutten kan sköta magen och bajsa ordentligt ändå.

Är det vitaminbrist och inte ett medfött fel borde det gå att åthjälpa med rätt behandling bara det inte gått för långt.

AmandaJE
0

Hur kan jag underlätta för honom att bajsa osv? Kan man ge något speciellt för honom att äta eller göra något? Jag har lagt alla 'viktiga saker' bredvid hans hus. Han var vaken nu, går långsamt och fastnade med foten i sandskålen, och är nästan kallare på rumpan och om bakbenen :( Ska ringa till Strömsholm och rådfråga! :/

www.LesPhotos.blogg.se

[erikkarl1]
0

jour veterinär finns ju ..

Tjeja
1

Ja ring strömsholm och fråga om råd!

Berätta hur det går! Håller tummar och tår här… 🌺

philippazon
0

hoppas jag inte är för hård när jag skriver detta, men vill vara ärlig:

Sånnadär symptom hade min kusins kanin (vet inte om det är samma symptom på hamster), släpade bakbenen eftersig och det visade sig att han hade testikelcancer.. 😢 Hoppas det går bra och är något mindre allvarligt, men jag har hört att det är vanligt att guldhamstrar får cancer när de blir äldre. Önskar er all lycka till! 🌺

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

AmandaJE
0

Idag somnade han in 😕❤️

www.LesPhotos.blogg.se

LillyAmanda
0

Styrkekramar❤

**//Amanda

Tjeja
0

Han du till veterinär över huvud taget någon gång?

philippazon
0

Beklagar ❤️

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

AmandaJE
0

#15 Nej, jag ringde Strömsholm på söndagen men de kunde tyvärr inte hjälpa mig, måndag förmiddag var jag hemma en stund innan skolan och då ringde jag veterinären här i min stad, men det var stängt pga. sjukdom. Och när jag kom hem från skolan 4-5h senare hade han somnat in :( Så jag vet inte vad exakt som var fel.

#14 & #16 ❤️

www.LesPhotos.blogg.se

Tjeja
0

#17 ush vad sorgligt! Beklagar främst av allt förlusten ❤️🌺 men blir också arg, hemskt när sjukvård inte går att få tag på eller få hjälp ifrån! 

Får trösta dig med att han i alla fall inte lider längre och att han troligtivs väntar på dig vid regnbågsbron nu! ❤️