Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 953 ggr
dobbysmamsi
1

börjat springa i hjulet.

Hej! Min lilla hamster på snart ett år har helt plötsligt börjat bete sig annorlunda! Han springer i sitt Hjul som han aldrig har gjort förut, han sover i sin sandlåda. Han var tidigare idag lite smutsig vi kötlen så jag tog lite vatten där. Sedan lade jag doftfri kattsand i en låda då jag för tillfället inte har Sand hemma, igår var han ren & fin men idag luktar han lite illa & smutsig. Men det verkar att ha blivit bättre efter kattsanden. Vad kan det vara? & vad ska jag göra om han inte blir bättre? P.s ser det med hjulet mest positivt då vi köpt 3 olika typer av Hjul :)

Mirre395
0

Angående kattsand så kan det vara farligt… Jag använde det ett tag men eftersom att det klumpar ihop sig när det blir fuktigt så kan det vara till skada om det inte löser upp sig så småningom. Om hamstern t.ex. Råkar få i sig korn från sanden och sedan sväljer så klumpar dem ihop sig och fastnar i tarmarna. En otrolig smärta som bör undvikas så mycket så möjligt eftersom att det dels inte går att få bort och dels för lidandet. Även fast det kanske är väldigt få sammanhang detta inträffar så är det viktigt att vara försiktig. Nu vet jag att det bara är tillfälligt men det kan vara bra att veta;)

dobbysmamsi
0

Jo jag vet! Men tack för omtanken :) han har fått Sand nu :)