Täcka för hål i buren?
Hej, min guldhamster försöker tugga upp hålet i sin nya bur(kanske det ska vara ett Hjul som sticker in där). Vad brukar ni använda för att täcka igen sådana hål? Jag stack en ihoprullad toarulle där sålänge.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Jag brukade tejpa fast en kartongbit (dubbelsidig tejp) och sen oftast ställa något framför, men beror på.
//Flöffo
Hon har nu sitit bort rullbiten flera gånger. Jag har ingen aning om vad jag kan ställa framför. Jag ska ut och leta efter en stor sten.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
På den här bilden ser man förresten hur jag gjorde:
http://uploads.ifokus.se/uploads/a62/a62fe195af17594ae6df64f3721885c3/img-6229.jpg
//Flöffo
#5 Jag ska se pröva det.
Jessica Jones (2015-)

Jag tycker den bästa lösningen är vad #4 rekommenderar, det inbjuder inte till mer gnag som många andra lösningar gör.
Ett annat alternativ som jag funderat över är att sätta för en träbit som hamstern får gnaga på, men som det tar väldigt lång tid att ta sig igenom. Då får den utlopp för sitt gnagbehov. Jag har dock inte kommit på någon bra lösning för att fästa träbiten, plus att man ju måste ha noga koll på om hamstern gnager sig igenom den.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.