Jag är så GLAD
Jag är så glad att min guldhamster mår bra igen. För ca 3 v sedan hade han fått ett stort sår på sin mage ungefär stort som en femkrona. Det var var i och luktade jätte illa. Jag tvättade såret försiktigt med sterilt sårtvätt, jag satte på en steril kompress och band om med en elastisk liten binda. Det var inte helt lätt att få bindan på plats men jag har en otroligt tålmodig hamster. Han pep ngr gånger när jag baddade såret, han bet mig aldrig, han stressade inte. Han tuggade inte. Jag har ingen aning om hur han fått såret men jag tror att han har slickat upp såret och det har blivit infekterat. Jag gick igenom honom grundligt. Han hade inga knölar eller annat. Jag ringde en smådjurs veterinär men dem ville inte titta på honom. Jag ville att dem ev skulle skriva ut antibiotika men nej de tyckte att han var för gammal. Nej så gammal är han inte. Han blir två år i feb/mars tror jag att det är. De tyckte att jag skulle avliva honom, men nej. Han äter, han kissade bajsade normalt. Jag tvättade såret två ggr dagligen. Inte helt lätt men det gick. Jag tog det i lugn takt. Han var så otroligt tålmodig, bet mig aldrig. Jag trodde att han skulle bita av sig bandaget med en gång men det gjorde han aldrig. Han försökte mest sova. Han stod nästan upp och sov. Såret måste ha gjort ont. Han fick även små sår på huvudet och på sidorna och ett på ryggen. När såret på magen började torka fick han fucidini salva som är bakterihämmande. Penslade även på hans sår på huvud och rygg. Jag tror att han ev rev eller bet upp dessa sår. Jag höll koll på honom hela tiden såg till att han fick mat som han normalt älskar. Jag gjorde bo till honom, rev toapapper så han skulle känna sig trygg i sin skokartong som han har som hus. Sakta men säkert läkte såret på magen och de andra såren. Han åt och drack men sov mkt. Ingen gång försökte han bita mig när jag pysslade med honom. Han var så otroligt tålmodig och oerhört snäll. Varenda gång jag hade pysslat om såren fick han något gott att äta när han satt i min hand och han åt. I dag är alla sår läkta han har fått tillbaka päls på magen och i natt sprang han i sitt älskade Hjul. Han är Frisk igen, han är pigg och vaken och kommer ut med en gång när jag pratar med honom. Han kollar om jag har något gott att ge honom. Jag försökte verkligen skämma bort honom med mat när han var som dåligast. Jag är så GLAD att han har återhämtat sig och är pigg igen. Nu sover han på rygg eller ihop rullad som en ekorre i sitt bo. Som han omsorgsfullt bygger med toapapper. Min älskade lilla krabat
Wow vad kul! grattis! vilket fint jobb du gjort med honom!!! 🏆🌺❤️
Heder till dig, och lilla pälsbollen!
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Jag blir rörd av att läsa din historia. Så otroligt bra du har tagit hand om din lilla älskling. Bra du inte lyssnade på veterinären. Man ska iallafall försöka tycker jag, om man inte ser att hamstern har alldeles för ont och lider. Han verkar helt underbar, och visste säkert om att du ville hjälpa honom 🙂
Jag är glad för er skull, att ni fortfarande har en massa tid att umgås med varann 👍
Underbar läsning❤️
Åh vad skönt att han är bra igen! :D
Så skönt!;) Lycka till i fortsättningen!:)
Otroligt söt! Han har det bra hos dig:)
Vilken liten sötnos! Han hade tur som fick hamna hos dig :)
Ujejuj vilken sötnöt! 😍 *blir kär*
Gud så fin han är 😍
O. M. G. 🤪
Vilken SÖT NOS 😍 man vill ju bara superpussa på han juh!!! Vilken fin bild!!🌺
#11 Men guuuud så söt 😍 Han ser ju precis ut som min första hamster Hugo 🙂
Underbar!
Åh! Vad roligt Att höra!