Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 634 ggr
Moaleosmamma
2014-12-07 17:51
1

Rymmer

Mina båda guldhamstrar rymmer… Först rymde den ena, och sen den andra tuggade hål i botten på sin Bur, nu fick han en ny Bur i galler och imorse va han borta, ingen aning om hur eller vart, mellanrummen på gallret är inte ens 5mm och buren är hel och stängd,, hur f*n lyckas han?! Nu e jag på jakt efter ett akvarie se om det hjälper. Hoppas att liten kommer fram nu under kvällen natten… Någon som har tips eller råd?

Dvärgvädur
2014-12-07 18:08
0

Finns det någon större glipa på buren eller liknande?

Akvarium låter som det bästa alternativet för din hamster, rymningssäkert.

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Mirre395
2014-12-07 21:16
0

Att hamstern rymmer kan också bero på att han inte trivs i buren. Ett akvarium med lock skulle annars rekommenderas. Se till att hamstrarna har mycket Bottenmaterial eller möjlighet att gräva, roliga leksaker och saker att sysselsätta sig med samt en rymlig Bur. Galler är inget att rekommendera, särskilt inte om hamstern har rymt flera gånger eftersom att den med stor sannolikhet kommer att gnaga på gallret och skada nosen. Jag förstår att det bara är tillfälligt men det är viktigt att byta Bur så fort som möjligt om hamstern visar tecken på gallerbitande. Kan det möjligt vis vara så att du glömt burdörren öppen och att hamstern rymt utan att du märkt det? Men lycka till med letandet! Hoppas att ni hittar de snart!:)

hamster58
2014-12-08 10:02
0

Lägg in gnagar pinnar  bo matrial hamsterhjul,ha ut din hamster så den får röra på sig springa lite på golvet   under uppsikt.Hamstrar behöver nåt att gnaga på för tänderna.Akvarium låter väldigt varmt tätt,finns ju många bra burar till hamstrar.Våra hamstrar är ute en stund varje dag ,springer i hamsterhjulet gnagar på foderpinnar morötter.Lycka till….