Hur förvarar ni era hamstersaker?
Hur förvarar ni Bottenmaterial, mat, leksaker och tillbehör?
Jag funderar på att köpa en snygg tunna och förvara strö/spån i(eller helt enkelt dela upp spånet i lättburna mängder i sopsäckar och ställa i förrådet om jag har plats) och förvara resten i en samla låda. Alternativt att spånet är förvarat i samlalåda med.
Men, det blir ju inte snyggt. Jag vill hellre spendera pengar på leksaker än en tunna eller byrå för tillbehören, men jag lever i en etta och vill ha ett attraktivt hem.
Hur gör ni? Ni med eller utan utrymmesbekymmer, som bryr sig(eller inte) om hur snygg en spånsäck ser ut,
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Spånsäcken (inte så stor dock) har vi under skänken som burarna står på. Tillbehören har vi i en expedithylla, i en såndär låda som passar i hyllan. Borde nog skaffa en till låda.. Hamstersakerna förökar sig ;)
Jag..har mina saker lite överallt. En del i ett nattduksbord (matskålar, vattenflaskor och godis) då det används oftare. Leksaker, Hjul, bollar, hus osv har jag i ett skåp i köket och så har jag en kartong i hallen i ett skåp också. Spånet står i sovrummet för tillfället men ska ordna något bättre åt det. Maten i sig står i en hink ovanpå en av burarna. Så, jag har mina saker där dom får plats helt enkelt.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Toalättspånet har jag i förrådet medan jag har alla andra saker som t.ex mat och skålar m.m har jag i förvaringalådor från jysk :)
**//Amanda
I den stora garderoben i hallen har jag alla deras saker 🙂Mat har jag i byrån som står i vardagsrummet 🙂
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Jag har lagt allt nästan i en samlalåda nu, 65l tror jag. Ifall den hade varit svart hade det varit trevligare. Jag får hålla utskick efter billiga tunnor och kistor.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Jag har min gamla säng som gått i arv som en yta för buren att stå på först och främst, sen står den en plastlåda som är lite snyggare än en SAMLA bredvid där jag har mat, godis, bäddmaterial (typ pappersstrimlor etc). Om jag har små spånpåsar är dem där i annars hämtar jag i förrådet. Förut hade vi spånet i en tunna som min lillebror hade på sitt rum men jag tror han använder det utrymmet till annat nu.
Bottenmaterialet har jag i tvättstugan, köper dock bara 2-3 påsar toalätt som jag använder åt gången. Leksaker, godis osv har jag i två stora lådor i min garderob. Då gör det inget om det blir lite stökigt, då kan jag bara stänga dörren ;)
Jag har alla tillbehör i en hylla, som buren står på. Från Ikea. Där förvarar jag även några min hunds grejer.
Burspånet har jag dock i DESSA tunnor, som också är ifrån Ikea. Funkar riktigt bra tycker jag, dessutom är de snygga också :D
Kanske kan ta en bild senare idag :)
Besök gärna min blogg - Minsvartvita
Så, får se om länken funkar nu istället. Dessa tunnor är det jag syftar på :)
#11 Ja dessa tunnor är skitsnygga :)
#13 Ja visst är dom! Praktiska och bra också, så slipper man en massa plastlådor osv :)
Knodd och en skopa för lättströ är ett framtida inköp. Sedan om man kan hitta något liknande som matchar för resten.
Jessica Jones (2015-)
Putt
Har dom i en stor byrå
👑MVH OYUKA👑
Spån och Bottenmaterial har vi i en Box på baksidan:) Mat/godis/leksaker/inredning m.m. Har jag i olika lådor i möbel som buren står på.
Jag har en fin plastlåda ifrån Rusta som jag försvarar maten i, resten av sakerna ligger i en låda jag köpt på barnens ikea. Det står i hyllan jag har till burarna. Bottenmaterialet står i påsar bredvid hyllan men eftersom hamstrarna har ett eget rum slipper jag se det hela tiden. En tunna lät som en bra idé, har en till hundmaten så kanske ska investera en till hamstrarna också :)
Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning http://guldhjartatshamstrar.weebly.com
Har en hylla under buren och låda i mitt rum :)
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus