Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 812 ggr
EvelinaS-L
0

Inreda akvarium, frågor.

Hejsan!
Ska snart bli guldhamsterägare igen efter att ha varit utan hamster i några år. *längtar*

Håller på att planera för fullt hur den lilla pälsbollens akvarium ska inredas! Tanken är att det ska bli så "naturligt" som möjligt och ska bla beställa lite grejer från zooplus :D

Men ja, jag har två frågor:
1. Död sphagnummossa, är det något som är OK att ha i hamsterns Bur? (såklart inte som Bottenmaterial, utan bara en liten "plätt")
2. Torv, som man har till bla hästar, går det att ha det i buren? Tänkte då att ha ungefär hälften av akvariet med torv och hälften med carefresh/hampaströ. Tanken är att det det blir fler möjligheter för hamstern att gräva/bygga med.

_Kram Evelina
_

Lojs
0

Mossan har jag ingen aning om, men saker som inte är giftigt för andra smågnagare brukar funka även för hamster. 
Torv går absolut att ha i buren, det blir bara extremt dammigt överallt så det är inget jag rekommenderar. =) Man får även ha uppsikt så det inte börjar mögla, det är rätt vanligt.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.