Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1489 ggr
Aja85
0

Världens kassaste matte?

Funderar på om jag är världens kassaste matte. Jag är dålig på att leka med min grabb, och han kommer inte ur buren varje kväll, för att jag brukar vara halvt medvetslös på kvällarna. Och när han väl kommer ut, får han vara i soffan eller sängen, för att jag inte har orkat ordna med en hamsterhage. I soffan och sängen finns det redan kuddar, täcken och annat han kan klättra på och springa runt mellan, tänker jag. (Givetvis håller jag ett öga på honom, så han inte gör något dumt.)
Det jag gör för honom är:
Byter vatten varje dag, ger honom något färskt varje morgon och kväll, städar hans Bur en gång i veckan och tömmer toan när det är för mycket kiss i den (har Sand som klumpar sig,  så det är som att tömma en liten kattlåda 😉). Jag pratar, gosar och klappar honom mycket. Har han inte varit ute på kvällen brukar jag ställa buren bredvid sängen, så han i alla fall kan se mig, och pratar och tittar på honom så länge jag orkar hålla mig vaken. 

Är jag en dålig matte, tro?

annlen68
3

#  Nä du är absolut ingen dålig matte! Läs ditt inlägg själv så får du se :)  Du ger honom det han behöver; mat, vatten, kärlek…och att klättra och springa runt bland kuddar och täcken är nog minst lika uppskattat av en hamster som att vara i en lekhage med en massa grejer 🙂

[JeanetteK]
4

Vi känner oss alla som världens kassaste ägare/mammor/vänner osv periodvis. Jag har ingen hamster, men en massa andra djur. Jag tycker du ger din hamster precis det den behöver! ❤️

Bulba
3

Nej det tycker jag verkligen inte! 🙂

Aja85
1

Tack, hörni 🙂 Det jag tänker på är att jag aldrig leker med honom. Är bara för slö för att vilja det. Han får underhålla sig själv (under uppsikt när han inte är i buren), och det får mig att ifrågasätt hur bra jag är som matte 😕

Shalin
2

Jag tycker det låter som att du är en väldigt bra matte 🙂 Du gör ju allt det han behöver plus lite till. Finns säkert de som bara tar ut sin hamster någon gång ibland och slarvar med både det ena och det andra. Du försöker ju verkligen. Jag kan själv vara riktigt slö om kvällarna. Det är ju så med vissa personer helt enkelt.

Aja85
0

#5: Tyvärr är jag en av de slöaste som finns.

När jag har honom bredvid sängen brukar jag prata och kika på honom, samtidigt som jag tittar/lyssnar på tv:n☺️Är inte ovanligt om han helt plötsligt hör en matte som snarkar, och tv:n. Missförstå mig inte, jag vill ha honom (annars hade jag aldrig köpt honom från början). Han är inget "måste" jag har bara för att ha en hamster. Jag ❤️honom, men är för slö för att leka med honom, och det gör mig inte till årets matte direkt 😕

Cindy S
1

Jag leker aldrig med min hamster. Lite kel om de vill sitta stilla, annars,så ser jag till att de fårha kul i lekhagen. Lite omväxling på säng, soffa också, men det är väl allt. Det du gör låter ju bra, mer kel än hos mig låter det.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[[Hamsterby]]
1

#0 Nej du är ingen dålig matte 🙂 Jag tycker som #1 sa

[[Hamsterby]]
1

#6 Jag brukar också sitta i soffan med hamstern och se på tv samtidigt

Whippet
2

Neejdå Du verkar vara en utmärkt matte! Tror han stortrivs med dig! 🌺

I'm out Vilar huvudet i handen

[Nampheet]
2

Du verkar vara en bra matte enligt mig! 😉

jentrjenny
3

Håller med dom andra, du är en jättebra matte! Och alla hamstrar är unika och kräver olika. Min guldis är en riktig sömntuta och matvrak. Släpper jag ut honom i lekhagen hittar han bara nåt gömställe och somnar där… istället får han komma upp och äta lite solrosfrön i mitt knä när jag tittar på tv :) Min dvärgis är tvärtom, hon gillar att rusa omkring i hagen men gillar inte att sitta still och äta :)

Aja85
0

Vad gulliga ni är, allihop 🙂Det värmer om ❤️

Trots att jag är slö, så skulle jag vilja ha en hamster till, knäppt nog. Vore det superkorkat av mig om jag skaffade en till?

Shalin
0

#13 Men skulle du inte känna dig ännu sämre om du hade två du skulle sysselsätta och ta hand om? Jag vill inte vara tråkig som kommer med en sån tanke. Men om du nu känner dig som en dålig matte till en hamster, så känns det kanske ännu sämre med två? 

Du har fått bra och positiva svar här om att du tar bra hand om din hamster. Ändå verkar du inte riktigt ta in vår kommentarer ordentligt och verkar fortfarande tro att du är dålig. Det är kanske bra om du får bättre självkänsla först innan du skaffar en till? :) 

När du känner dig slö, kan du då försöka göra dig själv piggare? Typ gå och ta en nypa luft? Greja med någonting? Bara upp och röra på dig lite grann. För ligger du och slumrar till vid tv:n medans hamstern är ute så är det ju lite riskabelt att den ska ta sig in någonstans så du inte hittar den sen? 

Hoppas du inte tar illa av mina kommentarer nu. Alla hamstrar har ju som sagt olika behov. Din verkar ju klara sig alldeles utmärkt som det är nu med att han underhåller sig själv. Men tänk om nästa hamster behöver mer än så?

Cindy S
0

#TS Funderat på dvärgar? De har ju alltid varandra, och med en stor Bur får de mer sakercatt göra. Om du känner att du har tid. #14 Hen kan söka omplaceringshamster som passar henne. Som bara vill gosa lite.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Aja85
0

Ingen fara. Vill jag inte ha ärliga svar så behöver jag ju inte fråga ;) Känner mig faktiskt mer självsäker som matte tack vare er alla. Om det verkar som om jag inte tar in vad ni har skrivit, så beror det på att jag är sån när det gäller allt i livet. Är inget personligt. Men som sagt, nu känner jag mig mer säker när det gäller att vara matte efter att ha läst vad ni andra hamsterägare tycker :)

Aja85
0

Tro mig när jag säger att jag försöker med sånt och andra saker för att vakna. Hittills har en tupplur tidigare på kvällen och Coca Cola har haft bäst verkan ;)

Aja85
0

Skit också! #17 ska inte låta så illa som det gör. Trots att jag är slö så är jag med honom på nåt sätt varje kväll. Har aldrig varit en hel kväll då jag inte kollar vad han gör eller pratar med honom flera gånger. Har, som jag skrev, honom vid sängen nästan varje kväll så jag kan titta och prata med honom. Trodde jag var en dålig matte för att han inte kom ur buren varje kväll.

Aja85
0

Cindy S: Två dvärgar blir för mycket, men tack för förslaget 🙂. En räcker gott och väl. Vet att det finns en dvärghamster i en djuraffär i närheten som har blivit bortstött av sina föräldrar. Tänker ibland på den, för jag är en sån där jobbig människa som bara vill hjälpa till.

Shalin
1

Så skönt att höra att du känner dig bättre som matte 🙂 Så bra att du hittat ett sätt att bli lite piggare på. Det måste ju vara roligare för dig med att kunna kolla in vad din hamster håller på med. Det är ju så underhållande menar jag hihi 😉 Men då tror jag absolut det är fritt fram för dig att skaffa en till om du vill det 👍 Du är som sagt en väldigt bra matte och du gör riktigt bra ifrån dig.