Vill någon byta bur?
Någon i stockholmsområdet som vill byta Bur? jag har en Duna multy(mellanstor duna) jag skulle vilja byta emot en duna mini, finns det någon som är intresserad? min duna är i bra skick och i blå färg jag finns nära södertälje vid intresse!
Varför jag vill byta till en duna mini är för jag verkligen har plats brist för tillfället, ska flytta större om några månader och kommer då antagligen byta upp mig till något större igen. Hör av er!
Skulle vilja men kan ej åka till stockholm…
**//Amanda
tråkigt, var bor du?
Hade gärna bytit. Men bor i Örebro
Jag bor på gotland. Så de är ju en bit. Dock ska jag upp på fastlandet den 21/11 men då åker jag inte förbi Stockholm…
**//Amanda
ok, vart åker du då #4?
#5 Kinna
**//Amanda
Har du bild på det? Jag har flera mini dunor :)
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
..
#8 La du in en bild där? Kan tyvärr inte se den då jag knappt har något internet ;) Kan du skicka bild via sms?
Nu såg jag bilderna :) Vanliga mini dunor, ferplast :) i Ljusblå samt mörkblå. Även rosa, ljusgrön och mörkgrön men dom behåller jag gärna :)
#10 Japp jag la in bild där kan skicka bild via hotmail då min mobil är sönder. Ge mig din mejl här eller på Pm så skickar jag bilder
Hade gärna bytt men bor ända nere i Skåne :(
I'm out 
#11 Ljusgrön eller mörkgrön låter mest intressant, har du bild på dem?
#15 Jag får knappt plats jag har extremt mycket saker och buren står mycket i vägen jag har inte mycket förvaringsplatser och dessutom har jag två hundar som inte kan vara i närheten av buren ska flytta större om några månader jag vill ha en mindre Bur fram tills dess och det tror jag verkligen en guldhamster klarar galant det är ju lagligt och det är ganska stor skillnad mot en miniduna det tycker iallafall jag, ju större desto bättre jag håller med men det måste funka också. Så jag vill gärna byta ut min mellanstora duna mot en miniduna tills vidare!
#14 Som jag skrev, de behåller jag. Ljusblå är dock den som jag skulle kunna tänka mig byta emot, tror den mörkblå har ett hål. Men säger som #15, det är inte så jätte stor skillnad så jag tycker du ska behålla buren :)
Ok….
#17 Det är ganska stor skillnad tycker jag personligen det tar upp mindre plats är intresserad av det tills vidare. Du skrev lite otydligt därför frågade jag :P Ok ljusblå funkar också, men du verkar inte så intresserad av att byta?
#18 Ja! tänkte inte ha en mini duna för resten av livet har till och med funderat på att skaffa den största dunan sen när jag har mer plats .
#19 Har svarat på ditt pm :) #20 Du kan ju kanske hitta någon begagnad på blocket, och sedan behålla multy dunan? :)
#21 Mjo det kan jag men vill helst byta ut gratis och bara ha en Bur i taget :)
Skulle vilja, men bor i Skåne :( har dessutom en Duna Fun.
Just det jag kan också tänka mig att byta Denna duna mot duna fun eller andra märken som är mindre än den dunan jag har så länge det är gjort av plast och i bra skick :)
#24 Behöver du alla saker du har? Kanske kan du rensa bort något eftersom du har så mycket saker? Bättre det än att hamstern får en mindre bostad. Bara ett litet tips i all välmening 🙂
#24 Behöver du alla saker du har? Kanske kan du rensa bort något eftersom du har så mycket saker? Bättre det än att hamstern får en mindre bostad. Bara ett litet tips i all välmening 🙂
#26 Jag vill hålla denna tråden till sitt ämne att jag vill byta min mellanstora duna till en liten duna eller liknande. Förstår att dina kommentarer är i välmening men jag har gjort mitt beslut redan detta är som sagt inte någonstans hamstern ska bo hela dens liv så jag tror inte det är några problem alls. Handlar inte enbart om att jag har mycket saker utan mer få förvaringsplatser och sen kan inte buren stå vart som helst på grund av hundarna.
Jag har en miniduna jag kan tänka mig att byta bort! Har även flera ombyggda ikea-plastlådor i mellan- och stora strl.
Bor i tumba, men har bil så kan även åka en bit :)
#28 Kan du mejla mig här på iFokus så kan vi ha vidare kontakt :)?
Jag vill! Om du inte har bytt redan :) Har en blå mini duna i rätt bra skick. Du kan PM:a om du vill veta mera :) EDIT: Bor på Gotland men mamma pendlar varannan helg till Södertälje ( järna ) så hon kan säkert ta med någon gång hon tar bilen med sig. Annars senast vid julen kommer vi med bil :)
#29 jag tycker du ska ha kvar buren :) synd om din hamster om den ska ha en liten Bur men hoppas du skaffar en stor igen sen :)
#28 Jag har mejlat dig
#31 Jag har flera gånger i denna tråd sagt att jag bara ska ha en liten i några månader och sen byta till en mycket större….
Du har PM 🙂
tänkte putta upp tråden lite
Jag kan också tänka mig byta buren mot ett mindre akvarium i godkända mått såklart…