Kartong bur?
Hej!
jag undrar om det är okej att ha en hamster i en stor kartong låda?
den är 60 cm..
den har höga väggar så hamstern kan inte rymma :)
och kartong "andas" bättre än plast :)
tror ni att det är okej?
Däremot kan man ju inte tvätta ur den när man ska rengöra den men man kan väl vädra den?
Nej absolut inte!
Hamstern kan gnaga sig ut ur lådan! bättre med plastlåda tex den största av SAMLA lådorna, finns att köpa på ikea
I'm out 

Är det inte ganska stor risk för att hamstern kan gnaga hål i kartongen?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Men då måste du ju självklart fixa ventilation om du ska ha SAMLA låda.
I'm out 
Hamstern kommer ju att tugga sig ut.. Och nej man kan inte bara "vädra" den.. Du borde köpa ett riktigt akvarium/terrarium till den. Och jag menar inte då världens minsta Bur, som de flesta har, utan jag menar ett STORT akvarium för hamstrar!!
Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥
"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"
okej men jag har redan en Bur till henne men jag undrade bara
men ta det lungt!
jag undrade ju bara om man kunde ha den där medans man städade den andra buren!
inte att hon skulle bo där
Kunde inte du förklarat det då? Köp en transportbur till den. Jag kan skicka på dem som jag har för tillfället. Vilket kön har din hamster? (Så jag vet om jag ska leta rätt på den rosa eller den blå.)
#10 Ursäkta för att jag glömde skriva det då. Det är en hona
Roze4235, tänk på tonen du använder, lugna ner dig.
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Du kan säkert ha den där i. Sätt i lite leksaker så blir det en utmärkt leklåda. Däremot är det alltid bra att ha någon som håller koll på den medans du städar.
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
Om den bara är där i när du gör rent buren borde det funka :) Men om det är en hamster som gnager mycket så borde du inte ha den i en kartong låda, då det finns en risk att den gnager sig ur den. Men annars så borde det fungera. Har tidigare haft kartonglådor som lekhage till mina gerbiler och det funkade utmärkt :)
Jag har själv kartong som leklåda, men jag har alltid mycket leksaker i den eller ber någon stimulera honom samtidigt som jag städar så han får aldrig någon tanke på att smita.
// Johanna
För att det finns en sådan transportbur i blått också. Så jag skulle veta vilken färg på buren man skulle leta bilder efter.
#22 du kan ha kartongen som tillfällig Bur, det går bra under uppsikt.
// Johanna
Hamstrar rymmer väldigt lätt och det finns hamstrar som till och med gnagt sig ur plastlådor, du måste ha ständig tillsyn om den ska vara i en kartong verkar bara vara jobbigt! hamstrar är kända för att rymma så ta inte risken tycker jag.
Roze din hamster bor väl inte i en transportslåda?
#24 Hon menar som tillfällig medan hon städar buren
// Johanna
#27 Snälla, "moo" skrev inget olämpligt? Varför hålla på att göra så stor grej av det hela tiden?
Diskussionen kommer inte leda någonstans så det är lika bra att sluta redan nu!
I'm out 
det är som Whippet säger :)
Så snälla sluta bråka och argumentera mot varandra :)
Vi vill ju bara ställa frågor och få svar :)
inte bråka
#30 Snälla nån… Det blir ju barnsligt? Jag sa bara till Roze att hon hade en dålig ton, för att inte starta en sån här argumentation. Då behöver faktiskt inte du lägga dig i det jag skrev.
#30 Fattar inte var problemet ligger (?)
I'm out 

Diskussioner är tillåtna på forumet, man måste inte alltid hålla med varandra, däremot kan man alltid tänka på vilken ton man använder och att andra kanske inte uppfattar det man skriver så som man själv menar.
Själv kan jag tycka att det är helt vansinnigt att välja färg på buren efter vilket kön djuret har, då det för mig ger otroligt dåliga vibbar av ingrodda, mossiga könsroller, och jag mår lite illa i magen för det påminner mig om hur otroligt svårt det var att få tag på könsneutrala kläder och andra saker till min son när han var liten.
Om jag då skulle skriva "jag tycker det är jättedumt att man ska välja saker efter kön på djuret" så kanske någon upplever det som ett påhopp, eller löjligt, för att den personen vet inte vilken bakgrund jag har som gör att jag har den åsikten jag har. Om jag då hade utvecklat mitt inlägg med lite av min bakgrund till min åsikt, eller den som såg det som ett påhopp hade tänkt att "Oj, det där var tråkigt skrivet, men hen har säkert någon orsak till att hen tycker så, jag kanske ska fråga varför hen tycker så" så hade det kanske inte blivit något av diskussionen alls.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#34 Du säger åt mig att inte lägga mig i vad du skrivit, när du själv gör samma sak mot någon annan, som jag i tur tog i försvar. Om vi gör samma sak, hur är bara jag "barnslig"(vilket inte heller var en nödvändig sak att skriva)? Jag gjorde ju som du och sa till någon(alltså du) angående deras ton. #30 Jag vet inte hur jag var otydlig.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Jag tycker faktiskt det kan vara bra att såna här diskussioner kommer upp, jag tycker ni gör bra saker både Cindy och Fiona, säger man till så kanske andra får se ett annat perspektiv på det man har skrivit, och det kan hjälpa hela forumet på lång sikt.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#38 Ja, det är ju relativt lugn ton här. Det är i andra trådar det i vissa fall har gått väldigt långt och det blir ren mobbning från flera mot samma medlem(ni kan nog gissa vilken).
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Alltså.. Får jag bara fråga en sak..? Varför har det blivit ett så stort pladder om varför jag frågade om det var en tjej eller kille..? Jag ville ju bara veta vilken av färgerna jag skulle leta rätt på! (Transportburen) Är det så himla farligt att fråga vilket kön en stackars liten hamster har?! Senast jag kollade var det ett fritt land med tryckfrihet. Är det inte så längre..?
#40 Antagligen för att i dagens samhälle så neutraliserar man oftast köns bestämningen då många kan ta illa upp av att jämföra som du gjorde. Så att säga att endast honor kan ha rosa, och hanar blå så kan många ta väldigt illa upp av det.
Har köpt en lila till min hane. Han gråter säkert på nätterna. Tur att den här vettiga diskussionen öppnade mina ögon :')
Snälla, håll en trevlig ton och håll er till ämnet. Nu har jag rensat tråden på några kommentarer, och jag vill helt inte ta bort fler 🙂