Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 4382 ggr
Nallebus
4

Snorkfröken *bildtråd*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu tycker jag det är dags att min undrbara Snorkråka får en egen bildtråd! Skrattande

Snorkråkan som hon kallas är ur min första kull och är helt underbar och go. Mamma heter Doris och är Silversvart KH och Pappa heter Alfons och är Black Silver Pearl KH.

Snorkråkan själv är Silversvart Sköldpadd KH.

Snorkråkan har ett underbart temperament och kommer gärna upp en liten stund och gosar, men efter si sådär 5 minuter så är det full rulle i benen så då kan hon absolut inte sitta stilla Tungan ute Hon kliver mer en gärna upp i handen själv och när man ska släppa ner henne igen så vill hon inte gå ur handen ^^

Om Snorkfröken inte utvecklar svansknyck som sin bror tror jag nog att jag ska se om jag kan ta bort avelsförbudet på henne och använda henne i min avel, just för att hon är så go och fin Kyss

Här kommer det lite bilder Skrattande

VinkarCrazy hamsterlady and a turtle! Spelar pajas

BallongFlingans Qito The LegendBallong

Nallebus
6

Godmorgon! Kyss

Nallebus
3

Omnomnomnom…

Nallebus
0

Liten tjockis! Kyss

Nallebus
1

Bebis bild på Snorisen Kyss

Odette
0

Pröpis!

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Nallebus
0

Tack ^^

Nallebus
0

Kom på att hon fyller 2 månader idag! Skrattande

Zorro_Tiger
0

Jag och hampisarna här hemma vinkar och säger grattis! :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

mandyosv
2

Sööt! Men usch, varför kallar du den för snorkråkan? Inte alls charmigt ju :(

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Zorro_Tiger
0

Håller med 10 om att du inte bör kalla henne snorkråkan :(

Roonja
1

jag tycker namnet är charmigt. Udda men sött! Kyss

Nallebus
11

#10 Håll dina onödiga kommentarer för dig själv! Jag kallar henne för vad jag vill!

#11 Samma sak med dig, jag kallar mina djur för va f*n jag vill! Det inte så kul att höra från andra att dem tycker att jag inte ska kalla mina djur för vad jag vill!

#12 Tack Ronja ^^

Snorkråkan är ju faktist inte hennes riktiga namn, hon heter Snorkfröken och kallas för antingen Snoris eller Snorkråkan. Snorkråkan kallas hon för att min mamma råkade säga fel en gång och nu kallas hon för Snorkråkan, och jag kallar henne det bara av kärlek och inget annat! Oftast kallas hon faktist bara för min flicka.

mandyosv
5

haha palla bli sur, det var bara en åsikt, förväntar du dig inte kommentarer här? ._. tycker hon hade passat bättre i Bajskorven, i formen & färgen är det mer likt än Snorkråkan :(

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:

makkeosv
1

Stackars lilla hamster som måste heta "Snorkråkan". Tycker så himla synd om den att få höra de namnet varje dag när du medtar vatten & mat till dens Bur.. Varför måste du just kalla den för Snorkråkan? Du kunde ju kallat den för kråkan istället eller något finare namn.. Jag skulle aldrig klarat av att kalla mina hamstrar för snorkråkor, de skulle inte kännas rätt verkligen!

DeniceP
19

Hahahaha! Som om hamstern vet vad en snorkråka betyder, eller ens lyssnar på det specifika ordet? Skärp er!

Jag har haft jdur som hette "Ligger du där och skräpar", "Lilla Snigel Akta Dig" och jag kallar mina hundar för mongolider, störda fluffrumpor, idioter, dumma i huvudet men tänka sig. Dom är hur lyckliga som helst Flört

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Roonja
14

Håller med #16, skärp er. Hon får väll kalla hamstern vad hon vill. är det ni som bestämmer eller, ne just det.

Som vanligt mandyosv så är du riktigt elak. Bajskorven var riktigt överdrivet.

Även du #15 det är verkligen inte trevligt att skriva sånna kommentarer. Håll det för er själva.

Zorro_Tiger
1

Har jag fått fel för mig men i sverige får man väll säga vad man vill? Jg menar det är väll ett fritt land? Eller?… jag tror ni var bra på det där 10 och 15? Har för mig det men kan ju såklart ha fel.

Roonja
5

#18 Jo, det är ett fritt land. Men när man går till överdrift och blir elak måste man ju faktiskt säga till.

Som det gamla ordspråket: om du inte kan säga något snällt, säg inget alls.

Zorro_Tiger
0

Jag har inte sagt det minsat lilla elakt men då jag trodde Nallebus sa deta eftersom hon var arg eller något på hamstern blir jag upprörd eftersom man ska behandla alla djur som amn själv vill bli behandlad (om mann då i detta fallet varit en hamster)

Så förlåt så hemskt mycket för att jag inte är perfekt óch som alla andra och sal och snygg och allt det där skitet!!

mandyosv
0

Det elaka i denna diskussion är väl att hamstern kallas snorkråkan :( tycker du är elak Roonja som säger att jag är elak som vanligt,

Zorro_Tiger
0

Tack så mycket mandyosv <3 Och jag håller med! MEN om man säger det av kärlek så är det = Bra , Men av elakhet = dåligt.

Roonja
2

#21 Nejdå. Jag sa sa bara snälla saker tills du hoppade in och mobbade Nallebus för att hon ville ha ett lite udda namn på sin hamster.

Men det är ju sant. Kan du inte uppföra sig lite i alla fall? :(

Nallebus
3

Jag säger det av kärlek för att jag älskar min lilla Snorkråka, jag skulle aldrig kunna vara arg på henne vad hon en gjorde.

Att säga att det skulle passa bättre att kalla henne för Bajskorv är bara för lågt!

Det var ju inte direkt så att jag sa DU SKA HETA SNORKRÅKA! utan det var min mamma som utav misstag kalla henne för Snorkråkan och då blev det helt enkelt så att vi kallar henne för Snorkråkan!

Men som jag sagt tidigare så kallas hon oftast för min lilla flicka när jag "pratar" med henne!

Zorro_Tiger
1

23# Okej så du hara alltså blivit mobbad!? Du vet vad mobbning är? Du vet hur det känns när man blir mobbad? Beacuse I have!! So many times and it´s so hard wen you need to go to school and you know that the "bad guys" are there! Its sooo hard!

Roonja
4

#24 hon är älskad din lilla snorkråka, det märks. Skrattande

Zorro_Tiger
0

24# Ammen ahhhh ;))) Trodde ju du sa det av elakhet liksom! hahahahahaahahahahahhahahahahahah döör här hemma ;D ;D Sorry asså! <33

Roonja
1

#28 varför i hela världen skulla hon säga det av elakhet? Förvånad Man ser ju i texterna hon skriver om henne av kärlek.

Zorro_Tiger
0

Ja men jag vet inte rigtigt Skäms Sitter här hemma och är lita´ trött och såo så då bler de ju såo . Sorry Nallebus <3

mandyosv
0

Det är inte bara ett udda namn Roonja, det är osmakligt …

DeniceP
11

Haha vad är det som är så fel med ordet snorkråka?

Jag använder det hela tiden :P

#31Om man nu ska vara på det sättet så tycker jag att Mandy är ett hemskt namn, eftersom jag kände en riktigt rutten tjej som hette det när jag var liten. Fattar inte hur folk tänker som döper sina barn eller djur till Mandy, dom måste typ vara hjärndöda eller något!

Nej nu skämtade jag, men fattar du poängen? Bara för att DU tycker att ordet/namnet snorkråka är osmakligt, så finns det många ord/namn du har/använder på dina djur som andra stöter sig på. Man behöver inte var otrevlig för det!

mandyosv
0

#32 hahaha! Man kan inte ens heta snorkråka …

& Snorkråka är ett förhådnat slem som bildas av slemhinnorna i näsan.

Mandy är ett namn eller smeknamn för amanda. (som jag heter)

Nallebus
8

#33 Vad är ditt problem? Varför lägger du ner så mycket energi på att skriva onödiga kommentarer om ett smeknamn som jag valt att kalla min hamster för?

Du behöver egentligen inte bry dig, för du behöver inte träffa hamstern eller mig, du behöver inte ens läsa den här tråden! Lägg energin du slösar på att skriva taskiga kommentarer på något annat vettigt istället.

Kan Sajtvärd eller någon Medarbetare ta bort ALLA kommentarer som rör Snorkfrökens namn, i den här tråden vill jag lägga upp bilder och få trevliga kommentarer eller frågor om dem :)

DeniceP
10

Hennes hamster heter inte snorkråka, den heter snorkfröken. Du heter Amanda och kallas för Mandy. Du har säkert blivit kallad andra saker i ditt liv än just Mandy.

Enligt mig får man faktiskt kalla sina djur för precis vad man vill, utan att random folk ska komma och vara otrevliga mot en.

Jag kallar min mus för lilla bajs, för att han är brun. Ska du skicka hatmail till mig för att jag kallar min mus för bajs nu? Bara för att bajs är något som kommer ut från tarmar?

Har du verkligen inget bättre för dig än att snorka dig mot människor för vad de kallar sina djur för? Du har själv djur, gå och besvära dom istället så att folk på internet kan ha trevligt.

Erika89
2

Jättesöt hamster!

Och även fast jag inte skulle kalla nåt av mina djur för just Snorkråka har jag inga helst problem att du kallar din söta flicka för just det. Det är ju upp till dig :)

Roonja
7

#33 Tror du det här är kul?

Du skriver hahaha, i varje kommentar. Du är bara ute efter att retas och göra folk arga. Kan du ta och sluta upp med det?

Nallebus: Tror nog det är bäst att starta en ny lika dan tråd om underbara snorkråka? Glad

Nallebus
3

#37 Ja det ska jag nog ta och göra, orkar inte höra på allt det här tramset långre… ;)

mocchino
15

Börjar bli riktigt trött på att i nästan var och varannan tråd man går in på så har du mandyosv skrivit nått mindre trevligt.. :/

Tycker du borde få en varning alt skrivförbud för så där kan man inte hålla på!

Nallebus är väl fri att kalla sina djur för vad hon vill?! Vill hon så kalla sina hamstrar för horungar så är hon fri att göra det utan att du ska vara där och bråka!

"Kärt barn har många namn" heter det ju. Det heter inte "kärt barn har bara trevliga namn"!

// Nathalie

DeniceP
7

#39 haha, jag brukar kalla min hund för lilla slampa (a) Och alla katterna kallas för bögjävlar :(

mocchino
6

#40 Vissa av mina djur kallas för saker som jag inte ens kan skriva här.. ;P Men alla smeknamn sägs med kärlek om än med lite irriteration mellan varven men mest kärlek! ;)

Just horungar tycker jag låter lite gulligt och ska vi vara såna så är ju faktiskt alla hamstrar horungar iom att deras föräldrar inte är gifta! ;P Haha!

// Nathalie

mandyosv
2

skulle aldrig kalla mina djur för horungar, fy asså att människor kan med

Minrandigalama
5

Har för mig att djur inte lyssnar på själva ordet utan på tonen man säger det med, så då borde det inte spela nån roll på vad man kallar djuret, och när man säger det med kärlek så är det ju ett trevligt tonläge, så ja tycker det är fritt fram att kalla sitt egna djur vad man vill :)

min åsikt bara ;)

makkeosv
1

Jag tycker personligen att du ska byta namn. Tycker inte snorkråkan faller in i smaken riktigt.

DeniceP
10

#44 snorkråka är inte hennes namn, bara smeknamn. Dessutom har du 0 talan om vad hon ska kalla sina djur eller inte. Fattar inte varför ni ens lägger näsan i blöt för, det är inte dina djur hon kallar snorkråkan, du känner inte ens människan så bara lägg ner.

Smaken är som baken, vad du tycker faller dig i smaken kanske inte alls faller henne i smaken. Bara för att du kanske älskar blodpudding gör kanske inte hon det, men hon hade inte gått på dig och sagt att du måste sluta tycka om det för hon tycker att det är äckligt.

OMG vad jag är trött på dryga människor

Roonja
2

#45 Håller helt och hållet med dig.

makkeosv kan du lägga ner..?

[VillePille]
1

Kan ni lägga av, om ni inte har något vettigt att säga så låt bli att säga något överhuvudtaget. Hon får väl kalla hennes hamster för vad hon vill! Tycker föresten att det var ett jättegulligt namn! :)

makkeosv
1

Ofta man kallar sina hamstrar för horungar? Det är som att jag skulle kalla min mamma för luder och pappa för Gigolo.. Fan va sjukt ändå :P

mocchino
4

#48 Du får väl kalla dina föräldrar för precis vad du vill, du känner ju dom bäst. ;P

// Nathalie

[Avarice]
1

I min mening så får man kalla sina djur PRECIS vad man vill så länge man behandlar dem väl och med kärlek. När jag fortfarande hade hästar kallade jag dem för både monster, kräk och skethästar men varje gång dessa uttalades så sa jag dem med humor och kärlek och en gnutta sanning. Är det verkligen så svårt att förstå? Folk gör likadant mot varandra, ens partner kanske gör något som man irriterar sig på och man utbrister ett småirriterat/oseriöst "Du är bara för störd" eller något liknande. Det betyder inte att man verkligen anser att personen är "störd" på riktigt. Jag kallade min häst, min ögonsten, för "mitt lilla monster" bara för att hon ibland kunde reta gallfeber på mig men samtidigt så älskade jag henne. Sluta att lägga er i huruvida ett namn är passande eller inte, att kommentera är givetvis okey så länge det hålls på en mogen nivå, men att dra det vidare ännu mer när ägaren säger ifrån är extremt onödigt och BARNSLIGT! Ägaren är medveten om era åsikter nu, grattis till att antagligen fått denne ledsen, så låt den nya bildtråd vara utan onödiga kommentarer!

kaizoR
3

Snorkråka är ett gulligt namn tycker jag. Glad tänk att pussa på en liten snorkråka liksom, hihi.

Förövrigt väldigt fin liten tjej! Och pappan hennes är ju bara för läcker..
*dreglar* Flört

makkeosv
2

#48 Tror dom skulle blivit sårade av det, precis som hamstrar som blir kallade för horunger (spruckna kondomer/oönskade) och det tycker jag verkligen inte är snällt mot hamstrarnas föräldrar. Ska man få kalla en förståndshandikappad "jävla cp-äckel" bara för att personen inte förstår vad man säger?

Eller till sina barn som är 1 år kan man ju också kalla horungar för dom förstår ju inte? Om man går till dagiset och ropar "kom nu mina små horungar" tror ni inte fröknarna skulle tycka jag va mentalt korkad då?

Denna kommentar har tagits bort.
Flöffo
0

Hon är jätte söt!Älskar namnet Snorkfröken!Och smeknamnet var gulligt också snoris och snorkråkan <3 Hon är riktigt vacker!Glad

//Flöffo

Minrandigalama
1

jag förstår faktiskt inte varför ni jämför det med människor, människor förstår vad man säger till dom, men jag tvivlar på att hamstrar kan svenska lixom.

Lämnar nu ^^

mandyosv
2

#55 En 1åring och en vissa människor med hjärnskador förstår inte.

Minrandigalama
4

En 1 åring kan visst förstå, och om inte så lär dom sig och förstår innebörden av ordet förr eller senare. eller hur?

mandyosv
1

#57 Okej ja det är ju sant iofs. Vi säger ett barn som är mentalt okontaktbar då.

Minrandigalama
4

Okej men då undrar jag huuur i hela fridens namn har du nån aning om att personen inte förstår? klart personen kan förstå men kan kanske inte uttrycka sig

mandyosv
0

#59 Om det skulle varit min lillebror så finns det väl läkarutlåtande på det.

Men om du fortfarande inte kan tänka dig in i den situationen så kan vi ta ett barn eller en människa då från ett annat land.

Vi säger att en man hittat en kvinna i Turkiet som inte kan svenska. De blir tillsammans och hon flyttar med honom till Sverige. Väl där sitter de på en middag och Mannen berättar stolt för de andra hur mycket han älskar sin lilla horfru. Hade inte folk reagerat? Hade argumentet att "Hon förstår ändå inte vad jag säger" fungerat?

makkeosv
0

#57 en 1åring kan inte förstå något?

Minrandigalama
1

Personen kan ju fortfarande lära sig ordet. Sen tvivlar jag på att kvinnan inte skulle ha undrat vad hennes man säger till henne, och varfför skulle han säga det till sin fru då om hon inte förstår vad han säger till henne? då kan han ju antingen vara tyst eller säga det så hon förstår, och om hon skulle bli ledsen så skulle han nog inte säga det igen, men med kärlek så säger hon väl antagligen något tillbaka.

Har du aldrig kallat din pojkvän för något? eller han dig?

För jag har då blivit kallad saker och har kallat min pojkvän massa hemska saker, men sagt av kärlek! Så då blir det bara en liten kärleksfull ret tävling

mandyosv
0

#62 jaja, tycker iallafall att kalla sina djur för horungar är över gränsen, även om de inte förstår vad man säger.

Läs det jag skrev igen så kanske du förstår vad jag menar.

Flöffo
0

Ni behöver inte göra en sån stor grej av detta!Jag tycker personligen att snokråkan låter gulligt!Alla har olika åsikter…

//Flöffo

Minrandigalama
4

Jag förstår precis vad du menar.

MEN som jag skrev förut så reagerar djur på röstens tonläge och inte på själva ordet.

makkeosv
0

#64 Nu var det mest horungar hon syftade på

Flöffo
0

#66 Jo men ändå.Vad är det som är så fult med horungar?Man får lov att vara hora eller bög.Och det är bara vissa som använder det som svärord.Jag förstår inte varför du bara inte kan ge upp.

//Flöffo

[Emma--]
2

Vet många djur som döpts till lite lustiga namn och dom är och var högt älskade familjemedlemmar ändå :) snorkråkan är väldigt oskyldigt i jämförelse med många andras val :P En väldigt söt hamster, med ett sött namn och smeknamn :)

NaDa...
2

Jag vet att det inte hjälper om jag skriver något men jag gör ett försök i alla fall..

Man får kalla sitt djur för vad man vill, djuret vet inte vad det betyder, djuret lyssnar på tonen av det man säger. (Brukar också kalla mina katter för lite opassande saker, fast med normal ton)
Att kalla sin hamster snorkråkan  ser jag inget fel i, tycker att det är ett charmigt namn som verkligen inte många har. Jag har hellre ett namn på en hamster som är väldigt orginellt än ett namn som typ 1000 andra hamstrar har.

Men ja, om jag ska hålla mig till tråden - Jättesöt liten Snoris du har där hemma! Älskar färgen! :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Amorita
3

men gud vad onödigt att skapa en diskussion om det. låt henne kalla henne snorkråkan om hon vill!? det här var ju hennes bildtråd.hon menar ju inget illa med snorkråkan. det är ju gulligt. -.-

mocchino
6

Jag förstår inte varför ni; Mandy och Makke har hakat upp er på just horungar?!

Det står INGENSTANS i denna tråd att nån faktiskt kallar sina hamstrar för det utan det var enbart jag som gav det som exempel. Har aldrig skrivit att jag kallar dom det, inte heller har någon annan skrivit det.

Så att ni hakar upp er på just det gör mig bara ännu mera säker på att ni bara är här för att bråka i denna tråden..

// Nathalie

mandyosv
0

#71 har inte bråkat :/ bara tycker det lät konstigt …….. hehe men peace out vill inte bråka med nån !

Linda3046
3

Gud var söt hon är! Förstår inte varför det är så hemskt att kalla henne snorkråkan. Är ju många som t ex skriver tjockis om sina hamstrar (Ts också i #3) och det är väl också något som i många fall anses taskigt att säga till människor.

Jag brukar kalla min hamster för stinkdjur, monster och min lilla prinsessa (taskigt eftersom det är en kille) Oskyldig

tilde.wahlgren
0

hon är ju jätte söt❤️ ( vet att det är en gammal tråd )

Hjärta SVEA Hjärta 

Anonym
0

Stakars djur

Fiona1234
0

#75 ?

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Anonym
0

Man döper inte et djur så

LillyAmanda
0

Hon heter inte så. Det är ett smeknamn!

**//Amanda

Anonym
0

Och

DixieBC
1

#79 Snorkfröken är ju ett jättegulligt namn!

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

DixieBC
1

#79 Om du syftar på snorkråkan, så tror jag inte att hamster bryr sig ett dugg om vad hon kallas :)

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

Anonym
0

Nej de är de inte.

LillyAmanda
1

Ska man skriva sånna kommentarer så tycker jag att det är fel att vara anonym. Men det är min åsikt :)

**//Amanda

Fiona1234
1

Haha bara jag som tyckte namnet var jätte gulligt? ;)

Flöffo
2

Men herregud, ska vi dra upp denna diskussionen nu igen eller?

//Flöffo

Nallebus
5

Ursäkta men nu får ni ta och ge er. Ja, jag kallade min hamster för Snorkråkan ibland och jag kan förstå att långt ifrån alla skulle välja att kalla sitt djur för det, men det är upp till var och en. Så snälla visa lite respekt och acceptera att alla inte tycker som ni och tryck inte ner andra bara för att de inte gör det. Detta är en hamster som inte längre är i livet och jag har ytterst svårt att tro att hon tar skada eller någonsin tagit skada av att bli kallad Snorkråka. Stor kram till alla de som skrivit snälla o positiva kommentarer om min lilla Snorkis! Mvh Jessika :)

Fiona1234
1

#86 Förstår dig helt! Tycker inte det är acceptabelt att hacka på ett så gulligt namn som snorkråkan haha, super gulligt ju! Jag kallar ju mina hamstrar tjockisar men det är ingen som bryr sig om det? Vad är skillnaden haha? Beklagar sorgen att hon inte längre finns, men jag tycker hon hade ett underbart gulligt namn! :)

LillyAmanda
1

Det är ju löjligt. Jag kallar mina ögonstenar korvar, och en massa annat. Jag tyckte som #87 att det är urgulligt. Så tycker dom med nedsättande kommentarer ska hålla det inom sig. :)

**//Amanda

Anonym
0

Nej för sånna namn uch

kiku_molly
1

Kan inte någon Sajtvärd låsa denna tråd? Jag tycker att den börjar spåra ur lite:(

LillyAmanda
0

Tycker detsamma.

**//Amanda

Tessan01
0

Ni som tycker namnet inåt där OK, håll det för en själva! Hon kallar sina djur vad hon vill. Jag tycker att namnet är supergulligt! :) Och vilken sötnos hon är ^^

kiku_molly
1

åh vilken fin liten dam:) supersöt!;) Och jättegulligt namn;)

Annika Hermanrud
1

Jag kallar mina hamstrar för både det ena och det andra. De verkar vara lika härligt glada och tillfreds för det😄

Det tar längre tid att lära gamla sitta som hundar

Whippet
1

Herregud nu får ni ta och ge er! tror ni hamstern bryr sig om vad den heter!? Jag tycker det är ett urgulligt namn, och väldigt personligt, fint att du använder smeknamnet för att din mamma sa fel ❤️

I'm out Vilar huvudet i handen

juliino
0

Snorkråkan var endast ett smeknamn inget mer. Inget att hetsa upp sig över. Alla har vi rätten att döpa/kalla våra djur vad vi vill. Själv har jag ett marsvin som heter Fisen.

[Ellabella347]
0

Kan vi lugna ner oss lite. Det har gått fööööör långt nu , man kan inte tro att detta är en bildtråd. Kan vi ta upp ämnet son tråden är skapad till?

Alexanderkillen
0

Jag kan säga till imasy nu OM det behövs säg bara till! #34

Gamer dont die, They respawnMobiltelefon

Fiona1234
0

Men snälla, dra inte upp tråden igen?

Alexanderkillen
0

Vad menar du`? #99

Gamer dont die, They respawnMobiltelefon

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.